Gå til innhold

forslag til hvordan si det til familie!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er altfor tidlig for meg å si noe ennå (kun 4 uker på vei),men kunne tenkt meg å ha lagt en plan for dette.:) noen som har noen morsomme tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe deg en t-skjorte der det står "jeg skal bli mamma" eller noe slikt på. Dra på besøk og kle av deg jakka forran dem?

Eller ta bilde av den positive testen, pakk den inn og gi den til dem.

Kjøp smokker og lag sløyfer på dem, pakk inn å gi..kan gjerne skrive noe på silkebåndet... "bestemor" osv

Skrevet

hadde vert kjekt å fortelle dette her som en julegave. men hvis vi greier det denne mnd så blir de vel litt drøyt å holde det skujlt i 4 mnd.. hehe.. tenkte på å kjøpe t skjorter med eks verdens beste farmor på etc..

Skrevet

Jeg fortalte det til mamma da jeg var 4+0. Egentlig fordi jeg ville at hun skal vite noe, i tilfelle det skulle gå galt..

Fortalte det på bursdagen hennes. Skrev i kortet "Blabla. P.S: Du skal bli mormor" .. Stor ståhei!

De andre får seg en ordentlig overaskelse i oktober. Vet ikke hvordan enda, men.. :P

Skrevet

Pakka inn et par glassbarnesko i rosa og blått og gav til hver av besteforeldreparene med termindato på:) Var veldig stas:D

Skrevet

Når vi var gravide med lille snupp skulle vi fortelle det til begge famlinene på julaften.. Vi spiste først brunsj hos mamma og pappa, deretter var det middag hos hans familie..

Vi hadde vært på tidlig UL, og fått et bilde av nurket (ca uke 9), på julaften var det 11 uker..

Så rullet jeg bildet sammen, og knøyt en liten hyssing rundt.

KJøpte plastikk-stork i lekebutikken.. Festet bildet i nebbet dens..

Under brunsjen og middag "smuglet" vi storken opp på bordet melleom glass og tallerker..

mamma's reaksjon: "gud, hva gjør den stokren på bordet?!?!?!?" Og så kom tårene!

hehehe :o)

Synes dte var artig vi da!

Skrevet

Min svigerinne skal bli tante. Broren hennes hadde sendt en smokke i posten og bedd henne ta vare på den til termindatoen. Artig alternativ!

Skrevet

Vi har tenkt (når jeg blir gravid igjen)

Å holde det hemmelig helt til første UL (får tidlig UL siden jeg har mista så mange ganger)

åså sende et UL bilde til hver av familiene våre. (et til mine foreldre og et til hans!)

Uten å skrive noe ekstra.. bare legge ved et ultralydbilde :)

Syns det blir en hyggelig overraskelse! :-D

Skrevet

jeg kjøpte en rose til hver av besteforeldrene og oldeforeldrene,skrev på kortet til bestemor... osv.. hilsen ... , .... og huleboeren;) den slo an;)

Skrevet

mamma har fortalt meg at jeg snart kom til å ringe for å fortelle at hun skal bli mormor.. og jammen er testen positiv!! Men siden hun venter på telefon, får hun ikke det.. må jo overraske litt også da.. så jeg skal kjøpe inn en scrap-book, og skrive "Mormors skrytebok" på framsida, og en liten hilsen til mormor inni..

Skrevet

Vi har kjøpt genser til Celine hvor det står "Jeg skal bli storesøster" som hun skal ha på seg når vi skal fortelle det til familie ...

Skrevet

kjempe god idee, hvor kjøpte du denne genseren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...