Gå til innhold

forslag til hvordan si det til familie!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er altfor tidlig for meg å si noe ennå (kun 4 uker på vei),men kunne tenkt meg å ha lagt en plan for dette.:) noen som har noen morsomme tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte nøytralt garn (naturfarvet) og en strikkeoppskrift på jakke og bukse og pakket inn. Der skrev vi på kortet at det måtte være ferdig til midten av juni. Skal love det ble mye latter og tårer da de skjønnte det. Var kjempemorsomt sunest vi. Da er det bare å supplere med noe rosa eller lyseblått viss en vil det.

Skrevet

festlig. når sa dere det?

Skrevet

Var 10 uker på vei. Klaffet sååååå bra med bursdagen til mora mi :o)

Skrevet

har kjøpt t-shirt til velsa med "storesøster" skrevet på magen;o) tenkte å sende henne inn til mormor med den på... men det forutsetter selvfølgelig en storesøster!!! ;o)

Skrevet

Vi fortalte det til min mor ogg stefar i går.Vi skrev en formell søknad om å få et barn til og ba om en hurtig avgjørelse da termin er 05,04,2008.Festet den til en blomsterbukett og sa det var sommergave,Det ble tatt veldi postivt og min mor synes det var en kjempe morsom måte å fortelle det på.

Med datteren min på snart 4,så jkøpte jeg en bamse som det sto verdens beste bestemor på å gidde den til henne.

Skrevet

hvorfor er det fortidlig å si noe når du er 4 uker på vei.....hva er forskjellen på 4 uker og 12 uker......ting kan jo skje etter 12 uker også

jeg sa det til mine foreldre når jeg var 4 uker :)

Skrevet

hehe jeg sendte melding til mamma og sa: Ikke drep meg nå men du skal bli bestemor... trodde ikke hun skulle ta det så bra som hun gjorde...

Skrevet

Vi fikk trykket t-skjorter med "farmor", "farfar" og "tante" på, pakket de inn og sa det var en forsinket julepresang (dette var 13. januar). Det tok en stund før de forstod hva det var-først og fremst fordi farmoren trodde det stod "farmer" på-de bor nemlig på en gård, og faren er bonde...hehe.... men ble stor jubel da de endelig tok den! =)

Skrevet

vi fortalte det når jeg var ca 7 eller 8 uker på vei; jeg ba mamma finne frem kalendern sin for hun måtte holde av en dato. så lurte hun og pappa på hvilken anledning og da sa jeg at det er da trolig barnebarnet blir født.

og da gikk det slag i slag! jeg er i veldig dårlig form, så jobben fikk vite ganske tidlig pga sykemelding.

det beste er å ha et videokamera gående når du filmer; uttrykket de får når dere forteller (om det er gode nyheter da, ikke alle som ser det sånn) er priceless :)

Lykke til!

Skrevet

Da vi fortalte det til familien, benyttet vi anledningen da alle var samlet hjemme hos oss i gutten vårs 3 årsdag. Midt i selskapet kledde vi på han ei t skjorte hvor vi skrev på "jeg skal bli storebror!" og så kom han tuslende inn i stua til store hurrarop og forbauste gisp fra både tanter og besteforeldre. Det var morsomt å se alle aniktene..skulle hatt videokamera påslått da i grunnen...

Skrevet

vi sa det på juleaften når hele familien, (tanter onkler besteforeldre og søskenbarn) satt samlet rundt bordet.. var temmelig fullt.. så sa jeg.. jaja, det er bare å bygge på for neste år er det ikke bare meg og sambo som kommer..hehe.. det ble litt stille en stund før de tok den.. men da ble det tårer og latter og skål gitt..:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Barnefar fikk ikke til å si noe til foreldrene sine, så løsningen blei mms med fem sider som hadde hvert sitt bilde. Det første var av de 5 barnabarna til foreldrene hans, så et plusstegn, så bilde av spira fra ordinær UL, så et er-lik-tegn og så tallet 6. Blei seende nokså bra ut, men problemet var jo at faren hans ikke skjønte helt dette med mms!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...