Gå til innhold

Kan man ligge på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste at man helst ikke skulle ligge så mye på ryggen etter uke 20 da fosteret ikke fikk nok/fikk mindre oksygen..

Noen som vet om dete stemmer?

Er innmari vannskelig å unngå å ligge på ryggen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge min sykepleier-venninne kan gravide gjøre/bevege seg nesten hvordan hun vil hvis det føles greit..MEN;når gravide med tunge mager ligger på ryggen kan magen presse på hovedpulsåra og dermed være farlig(for mor..)Dette gjelder selvfølgelig bare hvis magen er tung..

Dette er mye farligere enn å f.eks. falle på magen osv fordi babyen er godt beskyttet. Det skal hovedsaklig utrolig mye til for at bayen skal bli skadet på noe måte ved at man ligger eller beveger seg feil. Mor derimot...

Noen gravide opplever svimmelhet o.l. ved å ligge på ryggen,pga lite blodtilførsel rundt i kroppen.

Ligg på magen hvis du føler det er avslappende, føler du deg svimmel så snu deg til siden:)

Ha en fin dag.

Skrevet

Når magen blir større flytter organene i kroppen og blir liggene mere på ryggen ( går tilbake etter fødsel). Kan derfor være vondt å ligge på ryggen, men jeg tror man kjenner det når det er på tide å snu seg på siden!

Skrevet

hvor i alle dager har du lest at man ikke kan ligge på ryggen????

tenk hvor mange ganger man snur seg i senga om natta, man våkner jo ikke hver gang man snur seg...og hvis man ikke kan ligge på ryggen pga da får ikke babyen oksygen, da har vi et stort problem...

jeg har aldri hørt at det er farlig å ligge på ryggen, og jeg sovner på ryggen hver kveld :)

Skrevet

Et godt spørsmål HI stiller her. Jeg og lurer på hva som gjør at jeg får så utrolig vondt etter å ha ligget på ryggen en stund. Det er mest under navlen, mot lysken. Jeg elsker å ligge på ryggen, så jeg gjør det hver natt tiltross for smertene.

Skrevet

JOrdmor sa vi helst ikke skulle ligge så mye på ryggen pga at det blir trykk på hovedpulsåra, som fører til at VI mødre kan bli litt svimle, osv... Men babyen har det bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...