Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Når en gutt kommer til meg og sier "Jeg ble så sinna fordi jeg sølet melk når jeg gikk med corn flakes, da tok jeg skålen med melk og smalt den ned i golvet og blodet sprutet." Dette med et smil og latter. Da litt tøft. Igjen tenker jeg på på en voksen person i huset der han bor som i sinnet slo til et glass så deler av armen hans ble oppskåret og måtte operere. I fylla med barna tilstedet. Denne tennåringens oppførsel er det da preget av denne voksenpersonen eller er det en periode som de skal igjennom?
Anne-B. Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Tenåringer er ikke alltid rasjonelle av seg, men de er ikke idioter heller. Å smelle en tallerken i gulvet i rent sinne over å ha grisa melk, er rett og slett urasjonelt, og jeg hadde nok lurt litt. Det er ikke en god måte å takle sinne på. Du er lærer, ikke sant? Jeg ville kanskje ha prøvd å snakke med ham og finne ut om det lå noe mer under enn bare vanlig tenåringsraseri.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Vi alle har en reaksjoner og noen ganger kan vi kaste noe. Men det jeg reagerte på er den historien om den andre voksenpersonen i huset som tydelig har en tendens til å slå til ting og kaste ting i gulv og vegger. Problemet er da at tennåringer oppfatter dette som positivt og normalt. Nei er ikke lærer. Jeg har såpass tett kontakt med tennåringen og denne oppførselen kom som en overaskelse, ikke guttens normale oppførsel i hele tatt. Barna har en evne til å "herme" "lære" av voksenpersoner opp gjennom og vi alle blir sint og har rett til det, men med erfaring fra tidliggere føler jeg dette på langt nær ikke er normalt.Jeg tenker at gutten har fått overført oppførsel fra en voksen sin oppførsel.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Har en tendens til å ville "ødelegge" hvis jeg plages, jeg også. Får en god følelse da...."t hælvete m skit'n"... Men kan ikke påstå at det kommer fra "barndommen",,,,
prekæs Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Kan ikke du ta deg en tur sørover å skremme kølagere. Ødelegge noen, liksom?
Gjest Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Det ligger vel kanskje i blodet deres da................hahaha
prekæs Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Hvis gutten skader seg selv, synes jeg han går for langt og trenger muligens noe hjelp. Mener vel å ha erfart at humøret svinger/svingte litt opp og ned med mine to. Det er likevel stor forskjell på "å toppe" litt fort, og skjære seg til blods.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Er nok noen gener som muligens har kommet litt feil ut, ja )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå