VinterSol+2 Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 mannen min skulle slenge i en vask med skittentøy.. og så viser det seg at han har vakset det lyserosa babytøyet sammen med sine sorte klær.. så nå er klærne til vesla litt gråaktige i rosafargen, skitten-lilla, lissom... heldigvis har hun flere klær enn de som ble vasket da, så er jo ikke noen stor krise på klesfronten, men likevel.. er så utrolig bortkastet, de klærne hadde hun brukt bare en gang hver!! hun vokser jo som et uvær, så er ikke så lenge av gangen hun kan bruke hver størrelse, men hadde regnet med å kunne gi videre pent brukte klær til venninner eller andre som trenger det da.. men kan ikke gi bort klær som nesten ser skitne ut, selvom de er nyvaskede! men aller aller verst, var den bittelille lua som hun kun brukte de første dagene etter at hun var født.. det ENE plagget som jeg har hatt og tatt frem i løpet av svangerskapet, som motivasjon og glede og som symbol på den lille i magen og det som ventet oss... bittelille søte "fløyels"-lua med hvite og rosa striper, som jeg tenkte å ta vare på og la vesla bruke til dukkene sine, feks... og si "såå liten var du da du ble født.." kan jo ikke bli sinna på mannen min heller, han er oppriktig lei seg, men jeg skulle samtidig gjerne hylt ut noe sånt som "din kremidiot, du må da vite at man ikke vasker sorte og lyserosa klær sammen, er du helt dust eller?" el.. i stedet sitter jeg bare og feller noen ensomme tårer over noen små, tidligere rosa, tøystykker.... *snufs*
Gjest Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Å neiiii!!! Har du ikke lært at mannfolk ikke må få lov til å vaske klær da Så dumt! Det er jo noe man vil ta vare på osv. Jeg tror ikke jeg hadde klart å holde det inne jeg. Jeg hadde bare hylt ut og skreket det du skrev.. Se det positive i det (om det er noe) at hun vokser fort og at hun ville vokst fra de klærne fort :s Og ikke la mannen din vaske klær neste gang :s
Mrs. Bouquet Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Det hørtes virkelig ut til å være en av de triste tingene, som egentlig ikke betyr så mye i større perspektiv. Sa du ikke: Din kremidiot..... Det hadde jeg gjort! Like greit å blåse i fra seg, lettere for mannfolk enn at en sitter og gråter og ikke sier særlig.
VinterSol+2 Skrevet 5. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2007 ærlig talt, voksne mannfolk burde da vite sånt! han er den som for det meste har vasket klærne våre i siste del av svangerskapet, fordi jeg ikke har klart trappa til vaskekjelleren (den er bratt!) og det har jo gått helt fint.. kan jo ikke skrike til han, han var jo lei seg for det. men det er jo ordentlig trist. dyre er de også, disse babyklærne, til å være så små! men er altså den lua som er det aller verste, altså. ante ikke at jeg hadde det i meg jeg, å bli så sentimental for noe sånt, men den har visst betydd mer for meg enn jeg trodde.. og så presterer mannen min å si "men hun kan jo fortsatt leke med den, vi har den jo enda" Men nå er den jo STYGG. overhodet ikke som den lille, fine rosa lua som jeg sneik meg opp på soverommet for å dagdrømme over...
VinterSol+2 Skrevet 5. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2007 nei, det betyr jo egentlig ingenting som helst i det lange løp. men blei så trist likevel. huff. sippeguri.. hihi nei, jeg skjelte han ikke ut, stakkars mann. blei ille nok for han når han oppdaget at jeg gråt litt. (jeg gråter sjelden så folk ser det, så jeg trakk meg litt tilbake, men han kjenner meg jo godt nok til å forstå at det var noe som var galt når jeg gjorde det..)
Nordlyspar♥ Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Hei. Kjøp en pakke med klesfarge, og hiv i maskinen. En mørkere farge en den du hadde på de fra før. Rød, lilla osv... da ser de fine ut, og kan gies videre. Synd med lua da... :0(
VinterSol+2 Skrevet 5. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2007 ja, kanskje rød funker? jeg pleier å farge ting som måtte bli misfarget svart, nemlig, men syns det var litt trist med svart babytøy, lissom.. skal jammen se om jeg finner en pen rødfarge et sted.. (den de har på butikken her er ikke fin, men kanskje om jeg leter litt!) takk skal dere ha:)
2gullunger Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Kjempe dumt når det skjer. Hvis ikke klærne er tørka ennå kan du ta og skylle det i vann med klorin. Ikke la plaggene ligge stille i vannet for da blir det skjolder i tøyet. Når du ser at overskudds fargen ( fargen fra din manns klær) går bort skyller du det godt i rent vann. Dette går kjempe fint har selv gjort det med lyse gult tøy jeg har vasket sammen med mørke klær. Hvis du allerede har tørket klærne kan du prøve dette uansett. Noe av fargen vil gå bort
Gjest Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Evt så har de også en sånn "fargefjerner" som bestemor bruker på det tøyet mannen min gjør sånn med. Blir så fint som nytt igjen hver gang! *glad i bestemor og vaskemidlene hennes*
VinterSol+2 Skrevet 5. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2007 men når tøyet allerede har en farge? her altså lyserosa/rosa og hvite striper, kan man bruke fargefjerner da?? og hvor får man tak i dette? Tøyet er tørketromlet tilogmed det, så er nok ikke vått nei..
2gullunger Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 tror nok det , er nå bare overskuddsfargen som fjernes. Den opprinnelige fargen blir ikke borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå