Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 snuppa blir 15 mnd i morgen... hun sier ganske masse..lurer på om hun er tidlig ute eller om det er vanlig,, mamma pappa tante mommo moffa pus ut disse kake sko sandaler briller hode hatt datt voff mø bæ tipp gakk gakk mat melk komme øye nese bade dunke male tegne opp mer til (betyr engang til) dukke bamse bok bukse lalle bilde blomst kos suss ida caroline ball boss bleie juice kjeks gress båt bil fisk var de jeg kom på no..men vet det er en del flere...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 gutt 16,5 mnd, typisk guttetreg sier : hadet og mamma
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 hehe.. kommer nok plutselig skal du se.. kom på flere ord jeg.. bæsj ( har og begynt å si bæsj etterfulgt av huff huff mens hun vifter foran nesen, når hun har bæsjet..hehe... ) tiss promp yoghurt hei nei hade god dag is to
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Det varier veldig mye fra en til den andre. Gutten min snakket masse når han var et år. Alle sammen hadde varslet oss at han blir sikkert sent ute på grunn av at vi snakker to språk i huset, men for han ble det helt omvent... han snakket både norsk og engelsk han. Men så har vi gode venner med en gutt på samme alder. Han snakker ikke i det hele tatt... han er snart 2 år og bryr seg fortsatt ikke om å snakke. Vi fant ut at vi får bare vær stolt av gutten vår men ikke for stolt at vi skryter til andre... alle sammen er tidlig ute med noe og seint ute med noe annet. Det blir sikkert noe senere han ikke klarer lik så fort som gutten til vennene våres... Vi får se!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Synes det var utrolig bra svart du anonym over her.. at det er viktig å ikke skryte atlfor mye... for noen er tidlig ute med noe og sent med andre ting. og andre barn er motsatt. ingen kan vel være verdensmester i alt! vi skal heller være stolte over hver dag med barna våres!!!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 syns man har lov å skryte jeg... og jeg må si at jeg tror jenta di HI er veldig tidlig ute med å snakke
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Hei hei HI, hun er tidlig ute med språket, det vil jeg påstå:-) Min gutt er 16 mnd og en uke og er kommet opp i ca 70 ord nå. Venninner og andre med like gamle og eldre barn reagerer på at lillegutt her snakker mye, så han blir også betraktet som tidlig. Men nå er det jo slik at ungene utvikler seg forskjellig, min eldste sønn sa nesten ingenting da han var 18 mnd, men to måneder senere snakket han i lange setninger. Og han kunne lese da han var 4 år, så der var han tidlig:-) Synes det må være lov å si at ungen min er flink i det han er god til. Man trenger ikke overkjøre folk med at "min unge er mer fantastisk enn din", men det må da gå an å snakke normalt om at ungen er flink til noe!?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Har skrevet en liste over orda til min gutt på snart 16 mnd. Det ble 93. Er selvfølgelig ikke alle han bruker hver dag. Har kommet masse nye ord i sommer. Sier 2 og 2 ord om gangen, men det er mest "dæ ....." eller "hei .....". Prater absolutt mest hjemme.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 oi..det var mange.. kjempe flink gutt du har.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 syns det var mange ord jenten din sier... min på 18 mnd sier bare 10 ord enda...men det kommer seg vel etterhvert..
gullpia Skrevet 11. august 2007 #11 Skrevet 11. august 2007 jenta mi på snart 15 mnd seier om lag 100 ord. Vi har fått høyre at ho er tidleg ute. Det spelar jo inga rolle, men eg synes det er artig å kunne kommunisere med henne slik vi gjer. Det siste no er at ho seier "hei på jej" (hei på deg) og "heimje" (heim igjen) Veldig artig.
Julebeibi på vei :) Skrevet 11. august 2007 #12 Skrevet 11. august 2007 Har en jente på 15mnd.Hun sier ikke så mye mamma,pappa.hei.hade.vov vov ja og nei...Alt til sin tid:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 tre(når vi sier 1-2-..) tre(om trær) min ned NEI:) ja dusje ferdig tante mamma pappa mitt navn mer hest kaktus mø gakkgakk fly lyd bil lyd grise lyd 'måper' til fisken se der
Gjest Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 Oj, det var virkelig imponerende!!! Vi har ei som blir 12 mnd om 17 dager, eneste hun sier er mamma, pappa, diddeldiddel og bæ... hmmmm, blir nok ikke noe MENSA-medlem;-)
Lykkelig m@mm@ Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 Jenta mi på 15, 5 månde er tidlig ute med språket... hun hadde rundt 30-40 ord ( inkludert lyder på dyr osv.) før hun fylte ett år. Ellers sier hun det meste du skriver på listen.(sluttet å notere ord da hun fylte ett år..nå kommer det noe nytt hver dag, synes jeg.!) Merker hun snakker bra i forhold til mange jevnaldrende. Skryte ikke av jenta mi ( utenom til mammen og søsteren min... kremt), men sier nøkternt at hun er ganske flink til å prate når noen kommenterer det. Fikk brev fra helsesøster i dag om at hun var så fasinert av hvor flink datteren vår var til å prate, at hun hadde helt glemt å gi oss brosjyrer o.l på sist kontroll.... så hun måtte sende det! -NÅ SKRYTER JEG ;O)
Holly❄️ Skrevet 13. august 2007 #16 Skrevet 13. august 2007 Jenta vår på 15 mnd, har akkurat begynt og si småord... Hun sier; mamma, Pappa (en sjelden gang, skikkelig mammadalt) namnam (sier det når hun spiser) Nåne (Låne) Se Nei De (Hadet) Fffff (Pus) Napp (Knapp)
nickoline og supermann Skrevet 13. august 2007 #17 Skrevet 13. august 2007 Det var masse........litt treg på den fronten min lille, men var hos fysioterapeauten i dag og hun mente han var veldig motorisk. Så han bruker nok energiene sin på det. men han sier nå mamma, pappa, se, der, pus (fuf) som også betyr hund, hopp hopp, hei, prøver å herme etter løve, kanin og hest, titt ti og ma og me som er mat og mer....
børdi Skrevet 13. august 2007 #18 Skrevet 13. august 2007 jenta mi hadde et vanvittig ordforråd når hun var 15 mnd, Men gutten min er 15 mnd i dag, sier bare: Pappa mamma hadet se se der pus Men babler hele veien, så kommer nok på han og :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå