Gå til innhold

Bilstol 9-18 kg.

Drømmejenta født 31.10.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bilstol nå fra 0-13 kg. Min datter er nå 9 mnd, så på tide med innkjøp av nytt bilstol. Hvilke?!?!?Har dere kjøpt stolen på nettet eller i butikk?

Sett testen de hadde på vg(i samarbeid med....), men testvinneren der er jo fremovervendt. Vil ha bakover vendt stol.

Takker for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har hth besafe izi combie... er veldig fornøyd med det...

Skrevet

Anbefaler deg å sjekke ut Akta Graco Duologic. Det får dårlig score på brukervennligheten i denne testen, noe jeg overhodet ikke kan fatte, en hver som har dette setet ser jo at setet er verdens enkleste - umulig å montere feil! MEN - på sikkerhetsscoren er setet et av de desidert beste! Og det er bakovervendt, kan brukes både med og uten isofix, tar liten plass i bilen, er utrolig enkelt å montere, knallgodt å sitte i for barnet, og er rett og slett et utrolig bra sete! Knallbillig i Sverige, på Babyproffsen..! Ellers anbefaler jeg deg å se bort fra denne testen, den er ikke testet på norsk grunnlag, altså nakkebelastningen er ikke testet, og det er det absolutt viktigste i en bilsetetest, det er nemlig nakken som tar i mot all belastningen i en kollisjon, og det er derfor bakovervendt er best! Så se bort fra testen... Jeg anbefaler deg Akta Graco Cosmic Comfort, Britax Secura, Britax Two Way Elite, HTS-setene (men disse går bare til 18 kg og er VELDIG kompliserte å montere, og korte i ryggen..), Brio Zento (som forøvrig ble feilmontert og derfor gjorde det dårlig i denne testen, setet er knallgodt og Brio har gått ut og tatt avstand fra testen, se Brio sine hjemmesider!) og Maxi Cosi Mobi..!

Det viktigste er å finne et bakovervendt sete som sitter godt i deres bil, og som snuppa sitter godt i, så ta med bil og unge til butikken - og PRØV! :-)

Skrevet

Anbefaler HTS BeSafe iZi Combi. Det er et fantastisk godt sete, og selv om mange forståsegpåere påstår at det er vanskelig å montere, så fatter ikke jeg det. Det er enkelt å montere, men det er helt feil. Det tar litt tid, men det er ikke vanskelig. Mulig det tar stor plass, men det har ikke vært vår erfaring, det kan ha å gjøre med at vi har forholdsvis stor bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...