Gå til innhold

Tror nesten jeg må gi opp ammingen =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er straks 4mnd,og har ammet frem til nå,fått en flaske på kvelden etter storebror er i seng,hvis ikke er det bare sutring og styr for jeg har ikke mye melk på kvelden.

Men iste 2 døgn har han ikke villet spise om natten,selv om han hyler etter mat,legger han til brystet med virker nesten som har vegrer seg.. =(

samme på dagtid,så nå har han faktis fått en flaske allerede,bruker jo ikke få før i 19-20 tiden,men kunne jo ikke la han gå sulten heller,han nektet å spise pupp,spiste bittelitt,før han begynte å hylskrike..

huff..føler meg litt..ja..vet ikke hvordan jeg skal si det,men føler meg tom...vil så gjerne amme,men vi hadde en del problemer i starten med ammingen,han bare tullet,også gikk det bra,også nå er det bare tull igjen..

huff..jeg som hadde så lyst å fullamme han også til 6mnd,men syakkars han må jo ha mat uansett om jeg vil amme eller ikke.

Men tror også kanskje det kan være litt pga medisin han får,tror han blir kvalm av det,har gulpet fryktelig mye i det siste uken,og før han starter hadde han nesten ikke gulpet på 2 uker...idag har han ikke fått medisin,og skal ikke få i uken som kommer,så skal vi se hvordan det går, er bricanyl han får mot hoste (astma) så skal se om han hoster mere nå eller ikke,og om han blir kvitt kvalmen og kanskje spiser mer pupp..

jeg legger han til puppen uansett hele døgnet,er opp til han selv om han vil spise eller ikke..hvis han ikke spiser får han flaske med MME,men tror jeg må frem med pumpa om jeg skal hodle produksjon ved like.

huff..bare et lite hjertesukk fra meg..bare litt fortvilet idag.

Mange klemmer til dere alle og ha en fin dag videre=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda, det var jo ikke så greit..

Mini her er 4 mnd, og oppfører seg på samme måte når han får puppen i munn; vrir seg og klager høylydt.Men når jeg kjenner melken kommer roer han seg og drikker normalt. Merker det spesielt etter at han har vært hos mormoren sin og fått flaske. Tror kanskje han blir vant med å få melk med en gang han suger, at det er derfor han olstrer sånn når jeg gir ham puppen og det ikke kommer noe med en gang...

Han her gråt stort sett etter pupp når han var våken de første 2 mnd, men jeg nektet å gi meg og ga ikke flaske, fordi jeg visste av erfaring at det ville gi seg etter en stund (storesøster var akuratt lik).

Noen barn slutter å amme etter at de får erfaring med flasken, kanskje din er en av de? Og min også for den del... Jeg skal kjempe alt jeg kan for å amme videre hvertfall, synes det er alt for mye pes med mme=(

Ikke noe godt svar til deg dette, men... Lykke til videre hvertfall! La oss håpe det er medisinen som gjør det!

Men du foressten; er han tett i nesa/brystet? I såfall er det kanskje derfor han kaver sånn, for puppen blokkerer jo luftveien hans... Men på den annen siden så gjør jo flasken også det da... Hmm...

Skrevet

Hmm.. Kanskje en tungvint løsning. Men kan du ikke pumpe deg? Da får jo knotten din melka di :D

Skrevet

Syns det høres lurt ut å pumpe. Ellers sparer du nok både deg selv og småen ved å gi mme, så ikke ha dårlig samvittighet av den grunn :) Om det gjør at dere begge er såre fornøyde, så hvorfor ikke? :) Men som sagt, syntes det hørtes lurt ut med pumping, det kan jo være verdt et forsøk :)

En fin dag til deg også! :)

Skrevet

NEI NEI NEI- ikke gi opp. Det er flaska som ødelegger. Det er sååå enkelt å gi den falska, da vet en at de er mette og gode og sover lenge.

Men, den flaska bare ødelegger. Du må bestemme deg. Å amme eller slutte. Når du har tatt et valg, som jeg håper blir å amme, kaster du flaskene. IKKE bruk dem igjen. Det eneste som hjelper er å amme amme amme. Når du ahr gitt såpass mye flaske mister en såklart puppemelk. Derfor blir det nok en god del amming på deg nå for å få opp produksjonen. Men tenk så deilig da:)

ikke slutt fordi du støter på et LITE problem. For ditt problem er faktisk lite. Sorry, men at en ikke orker, det er så mye letter med flaske osv. osv. klart det. Men VIL du VIRKELIG det ALLE BESTE for ungen din, så må det innimellom tas et ekstra tak.

Det er iallefall FLASKEN som er problemet her. Om litt vil ikke babyen ta puppen pga.vet han får flaske, og det er jo mye lettere for dem å drikke.

Å slutte å amme ved 4 mnd. alder er tidlig. Jeg ammet min til han var 2 år. Prøv- anstreng deg-men for all del KUTT UT FLASKEN.

Legg heller babyen om kvelden og vær forberedt på å amme igjen etter noen få timer, og gjerne hele natten den første tiden. Om natten er produksjonen størst. Og ammer en mye da, øker produksjonene din fortere.

STÅ PÅ...... det er ikke et stort problem du har, bare litt latskap fra deg :-)

(sorry, men du vet det nok selv også.....)

Lykke til :-)

Skrevet

Også var ammepresset tilbake, ja...

Skrevet

fikk desverre ikke tid til å svare igår,men først og fremst så kan jeg begynne å forklare deg Kristin! hele min situasjon,så kanskje du forstår at jeg gir ikke opp med en gang jeg støter på et "lite" problem!!! synes godt du kunne spart deg den kommentaren altså,ble faktis littegranne irritert nå,men bryr meg egentlig ikke.

For det første, jeg har en 2åring som krever sitt også,han skal også ha en del av mamma,og er nettern med mini ødelagt,ja,da er dagene til meg,storebror,mini og pappaen også ødelagt!!

Storebror har refluks,hatt det siden dag 1 i hans liv,så at et barn gulper,bryr jeg meg fint lite om,men når det begynner å kaste opp,slik storebror gjorde og som mini startet med nå,ja,da prøver jeg å finne på alternativer!

Men kjære deg,jeg kan da vel ikke tvinge i ungen pupp heller,da blir han hvertfall hysterisk,jeg har prøvd i min frustrasjon,og han MÅ jo ha mat!! du er enig i det?? og da er det vel bedre å gi en flasker eller 2 for å få han roet såpass ned at han etterpå klarer å spise fra puppen!!

At jeg har gitt en flasker på kvelden,har ingenting å si med at jeg har mindre melk,hatt lite melk fra dag 1,mens med storebror derimot hadde jeg ufatterlig mye,men han spiste hver time nesten,fordi han er prematur!!

Jeg har prøvd de aller fleste ammeråd om ditt og datt fra dag 1 nå med mini,pumpe,slappe av,gi mat oftere,men ingenting funker,men han er blid og fornøyd og drikker en flaske på kvelden om gjort det ca.1,5mnd eller der omkring,og etter han fikk den ene flaska om kveld,og ja,jeg ammer før jeg gir han,så han spiser pupp,til han ikke vil ha mer så får han en flaske,om han ikke sovner!

Så jeg mener du ikke ha noen grunn som helst til å kalle meg lat,for det er jeg ikke!!

Jeg vet at morsmelk er det beste for barnet,har tross alt en fra før,er ikke så uvitende som det kanskje hørtes ut i hovedinnlegge,men kjære deg,du må skjønne å forstå jeg er fortvilet,jeg vil selvfølgelig amme,men til hvilken nytte når alle sammen ikke bare mini,får en dårligere dag av jeg sliter meg gjennom ammingen,ammer 3-4 ganger allerede om natten,og han er tross alt 4mnd snart,så jeg er nok ikke så lat som du vil ha det til.

Men man kan jo snu på flisa, hvis det hadde vært deg..hadde du sittet og sett på at barnet ditt er så sulten og skriker og hyler for den har så vondt i magen og gulper og kaster opp alt pga medisin den har fått,og ikke roer seg ved puppen,men klarer å spise fra flaske fordi der kommer melka med en gang,den må ikke suge og suge, og attpåtil være tett i nese og brystkasse,noe som gjør det litt vanskeligere å være tolmodig og vente til melka kommer,jeg har prøvd,og prøvd,ammer ofte både før og etter en flaske,og det er faktis bare EN flaske han får,og har snakket med HS om det,og de mener det er helt i orden,men slik jeg forståd det på deg,så hadde du ventet og venten og barnet hadde kanskje ikke gått opp i vekt,fordi du ikke har nok melk,og barnet hadde vært sulten..

sorry,men synes du var litt for sneversynt akkurat der ja!!

Selv om du og aldri så mange andre får til amminge og uansett hvor mange barn dere har,så er det kanskje ikke alle som klarer det,og jeg har prøvd.

Til dere andre=)

Så sov faktis mini inatt =))))

Fikk pupp 2ganger,og sov som en stein,han,jeg,storebror og pappaen er blid og fornøyd idag og alle har fått sove=)

Mini fikk en flaske igår kveld,som han pleier,som ikke så mye etter den,men derimot inatt sov han godt =)

nå må jeg bare slutte av,for nå skal jeg faktis AMMME =)) hehe =)))

Skrevet

en liten ting til..vil ikke jeg det beste for barnet mitt når jeg gir det mat når det er sulten??

er jo det Kristin! antyder til..

Skrevet

Noen er ammefanatikere og tror at siden de fikk det til, så må vel alle andre klare det også. Selv er jeg en av dem som ikke har hatt et eneste problem når det gjelder amming, men i stedet for å mase på alle andre om det, så velger jeg heller å være glad for at jeg har hatt det så lettvint og jeg setter virkelig pris på det.

Mamma fikk det ikke til da vi var små og det slet hun med lenge. Synes det er vondt å høre på at hun har gått i årevis med dårlig samvittighet pga noe sånt. Hun er verdens beste mamma og at hun vil det beste for barna sine viser hun daglig fortsatt :)

Skrevet

ikek sant =)

er akkurat det jeg skulle frem til,barnet må jo ha mat uansett om det er flaske eller pupp,jeg ammer ja,men siden han ble så dårlig av medisin (kuttet den ut) så fikk han 2flasker i gødnet,istedefor bare 1 som han har fått.

jeg er vel mer irritert på meg selv for at jeg ikke får til ammingen,og mener det ikke har noe med flaska å gjøre,for vi slet til han ble 2mnd før ammingen var ordentlig i gang,og fikk kun pupp,men så ble det mindre melk,ikke rart det,når man stresser hver dag med 2 barn og en som er i det verste trass alder,vært en del syk og har astma som vi ikke helt har hatt kontroll på i det siste..så ja,da synes jeg godt mini kunne få en flaske med mme,slik at han hvertfall fikk mat,siden melken min minsket..

*men ser jo nå at det skulle jeg aldri ha gjort,skulle bare latt han være sulten..skulle vel aldri gitt han smokk også da...hmm...*

Skrevet

Hei!

Bra du har evne til å overse det bedrevitere her inne forteller.

Alle vil jo det beste for barnet, og noen ganger er det faktisk å gi dem mme.

Jeg fullammet jenta mi frem til kanskje 2-3 mnd, da måtte jeg ty til mme. Hun ville ha mat ca hver andre time frem til hun var iallefall 4mnd.

Hun har hjertefeil, og barn med hjertefeil trenger mer mat enn friske barn. Dette siden hjertet jobber mer og jobber feil.

Dette fikk ikke jeg vite før hun var nesten 4 mnd. Frem til da hadde jeg jo lurt på hvorfor hun spiste omtrent hele tiden, fikk kommentarer fra folk om at hun måtte jo få mme siden hun spiste så ofte, melka mi var helt sikkert uten næring. Men selv om hun fikk mme så spiste hun ganske ofte.

Bruk energien din og tiden din på det som betyr noe, barna. Om det vil i si å amme eller gi flaske er helt opp til deg.

Lykke til uansett =)

Skrevet

Jeg slet fryktelig med ammingen på nr to, førstemann gikk det så greit med... så når minstemann var 5 mnd da ga jeg opp etter mange runder med brystbetennelse osv, var da til legen å fikk stoppet det. Førstemann sluttet selv når han var 6 mnd. gikk over til erstatning på begge, følte jeg hadde gjort jobben min. De har fått det grunnleggende å det er det som er viktig. Barna vokser opp på erstatning også, blir litt lei av at folk må forsvare seg hver gang det skjer noe sånn at de ikke får til å amme, amming er jo helt klart best men noen gangeså er det bedre for mor og barn å få erstatning også.

Ønsker deg lykke til, så lenge du er lykkelig er barnet ditt det å :-)

Skrevet

He he....jeg må faktisk innrømme at jeg trodde at hvis barnet bare ble sulten nok så spiste han. Hm...det var før jeg fikk barn selv. Har også slitt en del med ammingen pga den lille her i huset hadde KISS da han var liten. Når han ble 4 mnd så fikk jeg beskjed fra lege på sykehuset om å begynne med grøt eller velling. Da jeg fortalte dette til helsesøster sa hun fy fy og nei nei. He he...jammen ikke lett å være mamma da nei, men bestemte meg for å stole på meg selv og fulgte legens råd så grøt ble d. Klarte å amme i tillegg til han var 7 mnd, men da var han lei og nektet. Ikke ville han ha flaske heller så her ble det bare vann fra den dagen.

Det eneste jeg angrer på og alltid kommer til å ha dårlig samvittighet for er at jeg ikke gav han flaske på tidligere....slik at han ble mett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...