Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere grøt med mm/mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp får maisgrøt som skal blandes med mm/mme til kvelds. Han har fått det i litt over en måned (han er 7 mnd) nå. Lurer på hvor lenge de bør få grøt med mm i. Ikke hvor lenge de KAN få det, men hvor lenge de BØR det. Hva gikk dere over til som neste grøt, og når?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter! lurer på det samme

Skrevet

Er ikke sikker på om det har noe å si jeg, for jeg leste på en annen tråd her tidligere om en som sa at det er melkepulver i de andre grøtene som skal blandest med vann, så de får litt melk i seg uansett.

Skrevet

Usikker, men trodde det hadde LITT å gjøre med at barnet skal kjenne igjen smaken... Derfor tror jeg ikke det har så mye å si hvor lenge man holder på med dette, og det er jo melk i grøten fra før av, som noen sier, og de får melk i tillegg likevel.

Skrevet

Ingen som vil dele av sine erfaringer?

Skrevet

Hei Molly Mus

Lillemann er 6 mnd og får grøt ( Holle hirsegrøt) blandet med mm. Pga økt sjanse for melkeallergi sa en barnelege til meg at jeg må gi han grøt som blandes ut med mm. Den grøten som blandes med vann inneholder melkeprodukter, men melka er behandla på en slik måte at det ikke er et reint melkeprodukt. Noe som helt sikkert er forsvarlig å gi babyer generelt, men samtidig noe en mulig allergiker ikke burde få i seg. Litt/veldig klønete forklart, men håper du forstår hva jeg prøver å forklare.

Skrevet

Hun fikk maisgrøt i en mnd så byttet jeg til "vanngrøten"(Havre med frukt tok jeg)

Kan ikke svare deg på om hva en bør gjøre:-)

Skrevet

Vi brukte maisgrøt i en mnd. òg, så gikk vi over til grøt som blandes ut med vann. Merket ikke noe forskjell på snuppa. Hun er 6 mnd nå, og vi begynte med grøt da hun var litt over 4 mnd.

Skrevet

Har prøvd å se på de Hollegrøtene, men jeg skjønner ikke noe av det (står at den skal blandes ut med vann og melk som kokes opp??). Om vanlige "vann-grøter" inneholder melkeprodukter, så er vel behandlet sånn at de er trygge å gi, ellers hadde de vel ikke solgt dem?

Skrevet

Ja, for all del, de er helt trygge å gi. Barnematindustrien har nok ganske strenge retningslinjer å forholde seg til så hadde det vært noe galt med "vanngrøten" hadde den ikke blitt solgt! Jeg forholder meg til det legen sa til meg da, så jeg vet dessverre ikke så mye om det utover det at mulige allergikere skal holdes borte fra den type grøt fordi det kan utvikles allergi.

Etter 6 mnd skal du bare blande grøtpulveret med melk. 100 ml og 5 spiseskjeer grøtpulver er full porsjon. Fra 4 mnd skal man koke vann og melk, men mm skal jo ikke kokes (produsenten bruker vanlig melk i bruksanvisningen)

Håper du finner ut av det. Synes det er vanskelig selv å planlegge lillemanns kosthold nå som han har begynt å spise...:)

Skrevet

Jeg trodde det for de aller fleste er helt greit å begynne med 6 og 8 mnd grøt som blandes med vann når babyen er klar for det, dvs tåler litt mer tekstur på maten og flere kornyper uten å få vondt i magen. Vi begynte med maisgrøt da hun var 4,5 mnd, men etter få uker var hun ikke intr lengre. Deretter likte hun havregrøt med frukt, men også dette gikk hun fort lei, nå er hun 7 mnd og spiser helst fullkorsngrøt med frukt (8 mnd) og Hipp grøt med pære og eple (6 mnd), og de smaker jo faktisk godt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...