Dægern døtte Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Hei! Har hengt rundt her noen uker, da vi ønsker å prøve å bli gravide fra neste måned. Har to barn fra før, så dette vil evt. bli vår 3. Det er et men..., jeg jober som legesekretær for min egen fastlege (vikariat), noe som jeg håper blir fast jobb etterhvert, (legesenteret ligger 2 min. fra der jeg bor tviholder derfor på jobben). Jeg vikarierer for ei som er ryggoperert. Hun har vært sykemeldt i lengre tid, men har nå blitt friskemeldt en dag i uken. Min arbeidsgiver, også min fastlege tror ikke hun vil komme tilbake for fullt i og med at hun har vært borte så lenge, sykemeldt i et år tilsammen. Mitt dilemma er som følger, kanskje ikke så lurt å bli gravid nå hvis jeg prøver å få fast stilling der......men vi ønsker et barn til før det blir for mye avstand mellom våre to andre (de er 6 og 9 år). Og hvem vet, kanskje hun mot alle odds skulle klare å komme tilbake i full stilling igjen og jeg blir da overflødig og går gravid (ikke lett å få jobb igjen da....)?? Eller hva hvis hun ikke kommer tilbake og jeg skal ut i permisjon. Vil ikke tro at de satser på meg da som skal være borte fra jobb grunnet permisjon ca. 1 år.... Noen som kan hjelpe meg å sortere tankene?!!! Skal, skal ikke??
Miss Misantrop Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Jeg tenker som så at det kommer ann på hvor god økonomi dere har generellt. Kan dere leve uten din inntekt. Det er jo litt riski, men kan man hele tiden ta alle sorger på forskudd? Lykke til.
Dægern døtte Skrevet 5. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2007 Er litt enig, det er skjelden det passer å bli gravid. Passet ikke veldig godt de to andre gangene heller, men det ordnet seg jo....:-) Mannen min tjener såpass at vi hadde nok klart oss en stund i allefall..Men hovedgrunnen til at jeg er litt usikker på om det er lurt å bli gravid nå er at jobben ligger rett i nærheten av hvor vi bor. Hvis ikke jeg forsetter å jobbe der, må jeg regne med å pendle et stykke...Det har jeg forsøkt før og er veldig slitsomt med små barn!! Tror uansett vi tar sjansen og prøver på sommerbarn 08.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå