Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Vi bor i et veletablert rekkehusområde, rett ved skogen og et flott badevann. Vi stortrives egentlig, men nå som junior vokser til synes jeg det er så utrolig få unger ute her. Det er egentlig et stort borettslag + et på nedsiden. Vi besøker ofte lekeplassene rundt omkring, en det er jo aldri en unge å se. Bare de store som er ute aleine. Gutten vår trenger trening i å komme i kontakt med andre barn utenfor barnehagen - for han er temmelig stille og forsiktig av seg. Om det kommer andre og tar leker eller lekeapparat fra han en sjelden gang, kommer han løpende til oss og er helt fortvilet. Tror nesten han ser på andre barn (like gamle eller eldre) som noe skummelt. I barnehagen klarer han seg kjempebra, og får masse skryt. Men der er han trygg på omgivelsene og ungene. Jeg har lyst å flytte til et "yngre" byggefelt der det er foreldre og barn ute hele tiden. Da blir det jo kjekkere for smurf på sikt (når han blir kjent med dem) - og for oss voksne som får noen å snakke med når vi er ute. Nå har vi ikke særlig stor omgangskrets, og de vi har må vi kjøre til. Jeg savner sånn å ha litt liv i nabolaget rett og slett. Bare gå utenfor døren og treffe lekekamerater. Er det flere som har det sånn ? Hva ville dere gjort ? Vi bor midt i smørøyet med tanke på jobb, fritidsaktiviteter når han blir eldre etc.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Kom til oss på Nesttun - he he... =) Har det litt sånn som du beskriver. Bakdelen er at det er mye skrik og skrål av de litt eldre ungene hele kvelden :-/
Gjest Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Ja, kanskje ikke så dumt det :-) Nesttun er jo kjempekoselig.
Ulme Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Vi valgte å flytte til et nyetablet sted med tanke på dette. Ungene kan bare løpe ut av døra og treffe andre barn. Nå om sommern kryr det av unger her, vi voksne blir godt kjent, npe som er positivt med tanke på nettverk rundt barna når de begynner på skole sammen osv. Bakdelen er som hun over her sier, litt mye "liv" utendørs til tider. Uten barn hadde jeg aldri valgt å bo her....men tror det er viktig for ungene i oppveksten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå