Gå til innhold

Flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere for å få ungene til å ta flaske?

Vi har nå prøvd i et par dager, har mm på flaska, men hun hylskriker. Lukker ikke engang munnen rundt tuten - ergo klarer hun ikke å suge...

Vi har også prøvd en tut for større barn (hadde fått ei flaske i gave, og det stod 3m+ på den), men det var heller ikke noen suksess...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar hun smokk? Hvis ikke så kan dette være veldig nytt for henne og hun skjønner sikkert ikke hva hun skal med flaska. Men jeg kan tipse om at du bør prøve å dytte tuten opp mot ganen så hun skal forstå at det er noe der som utløser sugerefleksen. I begynnelsen så klemte jeg litt på tuten også så hun fikk litt melk i munnen. Da roet hun seg for det smakte jo som det pleier og da spiste hun.

Ellers vet jeg jo mange lar mannen eller noen andre gjør det så hun ikke skal lukte puppen og nekte å ta flaska. I tillegg bør hun vel være våken og opplagt når dere prøver og skikkelig sulten. Vet om mange som har prøvd ulike typer flasker før de fant en som fungerte. Her i gården går det mest i Avent flasker, men vi er heldige for hun tar alle typer. Men vi gikk ikke opp i tut før hun var over tre måneder. Hvor gammel er vesla nå? Større tut betyr bare at maten kommer raskere og at de ikke trenger å suge fullt så hardt. Men kan også resultere i at maten kommer så raskt at hun ender opp med vondt i magen.

Lykke til videre med prøvingen.

Skrevet

Jeg må skrive under på det Lykkebarn skriver. - La mannen din gi henne flasken, og du må være i et helt annet rom. Om hun lukter eller ser deg, så vil hun automatisk tenke at det er der maten skal komme fra.

Samtidig så er det ikke så enkelt å skjønne hva hun skal med flasken med en gang. - gi henne noen forsøk før dere gir opp helt.

Det er deilig å kunne overlate matingen til andre en gang i blandt!

Lykke til!

Skrevet

Vi har hatt stort hell med NUK flaskene her i gården. Erica tar disse veldig fint fordi disse er samme tut som smokkene hun bruker. Det er relativt lite hull på den vi bruker men hun får i seg så det holder.

Grunnen til at mange har hell med denne typen flaske, er at den liksom skal ligne på mors brystknopp. Kan jo være verdt et forsøk. Du får flaskene på feks Babyshop, Barnashus eller Brio-lekebutikkene.

Lykke til!

Skrevet

Jeg truet med puppen, så sa hun "IIIIK gi meg flaske". Det var ganske enkelt ;-) Hehe, neida jeg er med på det de andre sier. La pappa gjøre det først og finn en flaskesmokk hun liker. Putt tuten i ganen og masser litt i hender og føtter for å få i gang sugerefleksen. Sprut melk i munnen hennes.

Lykke til :-)

Skrevet

Det var pappaen som prøvde. Jeg holdt meg i et annet rom, men når de hadde prøvd ei stund uten hell måtte jeg inn og prøve litt jeg også.

Jeg får ut og handle ulike tuter og flasker. Har noe avent som jeg har arvet og fått i gave, men det slo tydeligvis ikke an.

Det værste er at jeg prøvde flaske en gang da hun var om lag en måned. Det gikk strålende, hun tok villig en flaske med mm, og det var jeg som ga den. Ergo tenkte jeg at det sikkert kom til å gå greit senere også...Burde vel heller ha gitt henne fra flaske en gang i blant, sånn at hun husket det. Men på den tiden hun tok flaska tok hun også smokk, nå er det værre med smokken gitt, men i dag tok hun en nuk smokk i to minutt, så det er kanskje håp.

Vesla blir fire måneder på fredag - det hadde vært deilig om hun tok flaske nå, sånn at jeg kan være borte litt iblant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...