Gå til innhold

Hva gjør jeg nå da?! ang. bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min ( 3 år) slutta med bleia for 3 uker siden. Det har igrunn gått veldig greit, han både bæsjer og tisser på do sier ifra når han må og klarer og holde seg hvis vi er ute å kjører feks.stort sett....

Men så er det det da. Hvis vi er ute og han leker og har det gøy så gidder han ikke gå på do. For vi kan spørre ham og minne ham på det. han sier han ikke må på do så går det 2 min så har han tissa på seg.. I dag har han gjort det 3 ganger og jeg begynner å lure på om han gjør det med vilje.. har hittil ikke blitt sint på ham, men har prøvd å spørre ham hvorfor ham gjør det..

Vi har prøvd oss med belønnigssystem med klistremerke for hver tørre dag og for dobesøk. Vi roser masse, gjør noe ut av at han har "kule" boxere osv..

Blir bare så fortvilet over dette her. han har 1 uke ferie igjen før han begynner i barnehagen og jeg hadde jo håpet han skulle være sånn nogenlunde tørr før det. Men jeg syns nesten det går dårligere for hver dag istede for bedre..

Hva gjør vi nå da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var sånn her og... vi kjeftet ikkepå han fordi at han tisset på seg ute, det er bare fordi at de leker og er opptatte. Sånn er det bare. I barnehagen hos oss hadde de på han bleie når de var ute og lekte i begynnelsen av slutting med bleie. Men han sa ifra at skulle tisse alikvel, så det bar inn og tissa og på med bleia igjen... vi kjøpte de potty training bleiene, og de funker veldig bra... han merket om han tisset på seg og sa ifra de få gangene det skjedde... men for deres del så blir det jo mindre kles skift om dere invisterer i sånne bleier!! håper du ble litt klokere.. og lykke til videre, det er hardt når det står på, men det blir MYE lettere etterhvert!!

Skrevet

Tusen takk for svar..

Men jeg føler også at det er litt på trass, i dag har han gjort det inne 2 ganger også.. Han er i et litt full av f....humør i dag... hehe

Skrevet

Vi hadde også en sånn periode, tror det er like vanlig som å ikke ha det!

Send bare med masse ekstratøy i barnehagen, de tåler å bytte litt ekstra hvis de tisser på seg.

Skrevet

Vi hadde også en 14 dagers periode hvor det meste gikk galt og hun tisset på seg "hele tiden". Jeg tror det var litt for å få mer oppmerksomhet (vi var på besøk hos noen med mange barn) og litt for at hun noen ganger hadde det så gøy at hun glemte å kjenne etter at hun måtte tisse.

Det går nok over og disse potty-training bleiene er kjempegode til å bruke i en slik periode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...