Gå til innhold

Når er det man ikke kan fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt så knapt med ferie i sommer, og kunne tenkt oss en tur til høsten..men jeg husker ikke hvordan det er med fly og graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve flyreisen er ikke farlig. Men det er en del flyselskaper som har restriksjoner. Innenlands kan man fly inntil de siste to ukene før fødselen. Litt avhengig av hvor langt du skal, så har man andre restriksjoner utenlands. Skal du på langtur, så er det ikke lov å fly de siste to månedene før fødselen. Dette er fordi man er redd for at du skal begynne å føde i luften, og det er jo ikke noen ønskelig situasjon for verken deg eller flyvertinnene!

Skrevet

Det er bare de siste 4 ukene før termin du ikke får fly, og på SAS sine sider står det at du kan reise inntil to uker før termin dersom du har legeerklæring. Jeg skal fly hjem til Sunnmøre før jul, og tilbake til Bergen 27.desember, har termin 20.januar. Håper det ordner seg, jordmoren min trodde det ville gå bra.

Skrevet

o, bare klippet ut fra temagreiene her på bim jeg =)

Skrevet

Du har sikkert rett, sauen, jeg har nemlig bare sett på innenlandsreiser.

Skrevet

Ok, takk for svar :)

Men når jeg først er i gang; jeg bor i oslo, men kommer fra bergen. Har foreløbig termin 19. januar, og lurer på dette med å reise hjem til jul. Vil jo feire julen hjemme, men vet dere om legen har noen innvendiger på sånt? Er førstegangs så faren for at noe skal skje før tiden er vel ikke kjempestor.

Skrevet

Det blir jo akkurat samme historien som med meg:) Som sagt, jordmor trodde det ville gå fint. Men du bør sikkert dra tilbake til Oslo (hvis du skal føde der) før nyttår:)

Jeg er litt spent på om det klaffer for meg, håper det! Har ikke lyst å sitte alene i bergen i jula, for jeg kommer ikke til å dra hjem til familien min i løpet av høsten, har så mange eksamener... Og det er jo mange uker til termin, så da blir jeg nok litt lei!

Skrevet

Jeg fløy til filipinenen da jeg var 34 ker med førstemann og landet dagen 36 uker på gardermoen. Riktig at du kan fly kortere distanser inntil 2 uker fra termin med lege erklæring!

Jeg var ikke redd for om fødselen skulle starte på filipinene de føder jo barn der også og helse personellet var virkelig vel utdannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...