♥ Mrs.B-07+09♥Fødeklar =) Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 er satt opp til time for vending i uke 37 da min kjære sønn ligger i seteleie. greia er at jeg kvier meg veldig til dette og har flere venninner som har vært til vending som var mislykket. har hørt så mye negativt om å prøve å vende, og at dette er en stor belastning for barnet. min største skrekk er vaginal setefødsel og dette er helt uaktuelt. lurer på om jeg skal takke nei til å prøve å vende og heller prøve å få innvilget et planlagt keisersnitt. er det noen som har noen erfaring eller som har valgt å gjøre det på dene måten?
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Snuppa mi ligger i seteleie.. jeg skal ikke snu henne, men skal føde vaginalt for det.. er 4 dager over termin nå... Hvilket sykehus skal du føde på?
temi & keli Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Jeg vil bare sende noen trøstende ord ) Tilde snudde seg med hodet ned i uke 34 og lå sånn til jeg var 38+5.. DA satte hun seg.. Jeg kjente det selv og tenkte jajaja og hahaha og at JM skulle få seg en morsom overraskelse på 39+2-kontrollen.. -og det gjorde hun.. Lettere ivrig ble jeg sendt til Ahus for ul-vurdering og evt. snuing.. -men i løpet av de tre timene mellom ul og jm-kontroll, så snudde tuppa seg tilbake av seg selv.. ) Så selv om de sitter seint, så betyr det ikke at de har planer om å komme ut den veien )
♥ Mrs.B-07+09♥Fødeklar =) Skrevet 5. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2007 jeg skal føde på st.olavs i trondheim.....
♥ Mrs.B-07+09♥Fødeklar =) Skrevet 5. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2007 det aller beste hadde jo selvfølgelig vært at han hadde funnet veien tilbake selv, men legen jeg snakket med på undersøkelsen så at det er mulig at han snur seg selv, men at dette ikke er veldig sannsynlig. men uansett så går det jo an å krysse fingrene
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Ok, jeg skal på haukeland og der har jeg ikke noe valg... der vil de ikke prøve å snu henne (godt er det), men jeg får uansett ikke KS.. men har fått nøye gjennomgang av hvordan en vaginal setefødsel gjennomføres og føler meg veldig trygg.. var veldig skeptisk i begynnelsen, men nå synes jeg det er helt greit...
temi & keli Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Nøye gjennomgang, så bra! Er det sånn at du orker å "informere" oss?
♥ Mrs.B-07+09♥Fødeklar =) Skrevet 5. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2007 jeg ringte ned og snakket med føden i dag, og de sa at de kan verken tvinge meg til å vende eller å føde vaginalt. men hun sa også at det er veldig uvanlig å takke nei til å forsøke å snu ham, men hvis jeg virkelig ikke vil så bestemmer jeg det selv. det plager meg sånn å ikke vite. det er liksom så slitsomt dersom jeg innstiller hodet mitt på et keisersnitt og får en dato å så plutselig snur han seg igjen. har så mange tanker som virrer rundt...
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 ja, - han sa at 8 av 10 setefødsler (vaginalt) gikk uten noen problemer..samenlignet med fødsler der babyen ligger med hodet ned der 9 av 10 fødsler går uten problemer.. - alle som føder med seteleie får epidural. - det er alltid både jormor, fødselslege og barnelege tilstede under fødselen. -har du seteleie og vannet går blir du lagt inn på sykehuset med en gang til observasjon, og får ikke reise igjen før babyen er ute. -det blir festet en elektrode til babyens rumpe når fødelen er i gang slik at de har full kontroll hele veien. -skulle det skje noe under fødselen så er beredskapen alltid på topp når det er setefødsel, så skulle det skje noe så kan de få ut babyen med haste ks på et blunk.. - legen viste meg også med et bekken og en babydukke hva slags teknikker de bruker for å få ut barnet... dette er vertfall noe av det legen snakket om...
lille-persille Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Jeg nektet å snu (St.Olavs dette og!) Men det viste seg at det ike var sete likevel, da. Hadde aldri tatt sjansen på at det kunne skjedd noe sånn helt på tampen, selv om jeg tviler på at de gjør noe som er farlig der. St.O. er ett av de beste sykehusene i Norge ang . fostermedisin. Lykke til i alle fall:) Det går helt sikkert bra uansett hvordan det blir!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Var aldri snakk om å snu min sønn som lå i sete. Men fødsel var også i gang før de oppdaget at han var det. Jeg hadde en fin fødsel tross seteleie. Fikk epidural under hele fødselen og ble litt klippet. Jeg er ikke spesielt stor. Tenker på sånn kroppsmessig så det har ingeting å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå