Brenda med 2 ute Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Nå har jeg baket eplekake med MASSE kanel i=) Både til eventuelle sløvinger som kommer på barselbesøk og ikke har med seg noe til den nybakte familien og til meg selv=) Hehe kan jo hende at kanelen setter litt fart på ting og tang. Kan jo altid håpe...
kaur *har født!* Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Åhh...for en god ide!!! Tror jammen jeg skal lage det i dag!
lille-persille Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Mmmm, det hørtes godt ut! Jeg tok faktisk kanel på morgenen, og riene startet samme kveld. Men det var en uke over termin da, så det kunne vel kanskje kommet til å startet uansett:) Men lykke til i alle fall:)
Snupsipus Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Kan jeg få oppskrift??? Vær så snill :-) Fikk vanvittig lyst på....
Brenda med 2 ute Skrevet 5. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2007 Det kan du få=) 125 gr margarin (jeg bruker flytende margarin man får kjøpt på flaske) 1 1/2 dl sukker 2 egg 2 ss melk 2 1/2 dl hvetemel 1 ts bakepulver Visp smør og sukker hvitt Tilsett egg, et av gangen under visping Tilsett melken Bland mel og bakepulver, sikt det og rør det sammen med resten Ha alt over i en smurt form. Ha til sist oppi eplebåtene Fyll: 2-4 epler Sukker Kanel Fyllet..Skrell eplene og fjern huset. Kutt de opp i båter. Putt eplebitene oppi en frysepose, hell over sukker og kanel..(etter smak). Blås opp posen og rist rundt til alle eplebitene er dekket med kanel og sukker. Putt de oppi kakerøren. 175 grader ca 45 min. Kjenn etter om kaken er ferdig.
Snupsipus Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 TUSEN takk!!! Denne skal jeg prøve :-) nam nam
bell3, fikk gutt Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 TUUUSEN TAKK FOR EN GENIAL IDE!!!!!! har hatt lyst på noe godt i hele dag , men ikke visst hva. Nå vet jeg hva............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå