Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usj, kjenner at det er en forkjølelse i anmarsj. Men det er ikke så mye man kan gjøre med det, er vel lite medisiner man kan ta mot det når man er gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mot en forkjølelse er det vel uansett ikke mye man kan gjøre annet enn å drikke mye og slappe av? Får du feber kan du ta paracet, det anbefales vel egentlig.

Men jeg kan gi deg mormors kjerringråd mot forkjølelse: Drikk varmt vann med sitron, jo mere jo bedre:) Hvis det blir for surt, så søt med honning eller sukker.

Farmor sitt kjerringråd er å gurgle eplesidereddik.

Det siste er jeg ikke sikker på om virker, men sitron-metoden bruker å fungere bra hos meg i alle fall! Og det er jo bare sunt for den lille, litt C-vitamin skader ikke:)

Håper du slipper unna!

Skrevet

Sitronmetoden pleier å funke bra for meg også:) Pleier å slenge i ca 1,5 cm opprevet ingefærrot i tillegg. Det er så godt når halsen er sår og nesa er tett:)

Skrevet

Kokt melk med masse svartpepper i skal være bra mot influensa-symptomer. Prøvde det en gang,og det ble ikke no mer ut av influensaen,men kan jo bare være tilfeldig. Dessuten tåler jeg ikke melk,så skal ikke bruke det trikset mer(får jo vondt i magen istedet!) Forøvrig smaker ikke melk med pepper så ille som det høres ut som.... Men melk og slim i halsen er ikke noen bra combo!

Skrevet

skal teste ut det med sitron og vann,når jeg har sitronskive på maten eller i drikke så bruker jeg å spise opp sitronskiven så det blir nok ikke noe problem at det blir for surt.

Skrevet

Det er noe dritt :( Har vert sykemeldt i en uke pga bihulebetennelse.. Gleder meg til å begynne i jobb igjen på tirsdag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...