kroi Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Jeg leste om Nintendo Wii her inne, og tenkte "hvorfor ikke prøve". Jeg har hatt treningstørke i ett år - kommer meg ikke ut, både pga tid og at jeg prioriterer familien (kanskje litt for mye). Men altså - med Wii Sports har jeg nå for første gang på LENGE fått meg ei skikkelig svettestripe på ryggen, og gjett om det var godt! Så er vel ikke formen den aller beste, men med noen runder "i ringen" skal jeg nok komme i form snart. Boksing og Tennis er supert - du beveger hele kroppen, og blir så fascinert at du holder på lenge etter at pusten begynner å gå rimelig tungt. Herlig! Jaja - bare et tips...
Gjest Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Hehehe.... Joda, men dessverre så er det nok ikke like effektivt som du føler det da;-) Kan være morsomt på treningsstudioer og da! Skal jeg si deg...
kroi Skrevet 5. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2007 Vel - som en måte å komme seg igang etter lang treningstørke tror jeg det kan hjelpe mange. Jeg har nok ikke tenkt å bli værende i kjellerstua foran tv'en, men avansere ut på diverse annet etter hvert. Enn så lenge er det uansett en stor framgang. Fra ikkeno til noe...
Gjest Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Klart det;-) Bedre enn å bare sitte i sofaen!! Du får begynne med det, så bevege deg på lange turer før du melder deg på litt aerobic og spinning-klasser ellr det som er..... Det tror jeg hadde vært veldig morsomt;-)! Hadde elsket sånne klasser selv.......
Gjest Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Hvorfor ikke like effektiv som en føler det? Sålenge man blir svett og pusten og pulsen går raskere så har man vel utbytte av det? Mye som funker selv om det ikke er i treningsstudio.
Boulengerina Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Så bra at du har kommet deg i gang igjen:) Tror wii er mye bedre enn å spille enn bare vanlig nintendo der du bare sitter å trykker på kontrollen. Spesielt for sånne spillegærne unger som tanteungene mine feks.. Om du får opp pusten og svetter så må det jo være bra for noe:) Ikke bry deg om negative svar:)
kroi Skrevet 5. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2007 Tror ikke negative svar kan holde meg unna Wii'en min daglig uansett da Når det er sagt - jeg har aldri hatt spillmaskin tidligere, så det er ikke avansement fra stillesittende spill til Wii...
Gjest Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Pointet er at man ikke bruker alle deler av kroppen på samme måte som man ville gjort på f.eks et treningsstudio. Det er ikke lagt opp til forskjellige øvelser der man bruker f.eks den og den muskelen. Og man føler ofte med sånne spill at man trener mer enn man egentlig gjør. Såklart får man noe utbytte av det, men det er heller ikke like effektivt som man får seg til å tro... Men det er jo såklart noe!
Katja Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Ungene mine spiller tennis på Wii akkurat nå, de holder på å slå ihjel hverandre, slik som de fekter med fjernkontrollene, så de får i allfall opp pulsen, hehe. Jeg og gubben spille litt om kveldene, og jeg får i allfall opp pulsen, og det er gøy. Alternativet hadde vært å dorme i sofaen, så som et alternativ til det, er det supert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå