Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Skal nå starte med prevensjon etter fødselen. Er litt usikker på hva jeg skal bruke. Har fått resept på en mini pille som heter Conludag, men har lest at en del får masse bivirkninger av den. Har også tenkt litt på spiral, men er litt usikker. Hva bruker dere, og event hva anbefaler dere?. Håper på mange svar.
mamman&lilleprins Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Bruker en p-pille som heter cerazette, helt vanlig p-pille bare at den kan brukes selv om du ammer Har brukt den en måned nå ca og er sålangt veldig fornøyd Du kan begynne med den når som helst, trenger ikke vente på mens eller noen ting. Det eneste da er at du må bruke den en uke før den er helt sikker Jeg ble anbefalt den av min lege, så hør med din hva han/hun mener om det
Diva Muffin Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Jeg bruker Cerazette. Ikke de beste p-pillene jeg har vært borti, akkurat.. Spiral er ikke aktuelt, kanskje etter at vi har fått en nr 2
mamman&lilleprins Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Kan jeg spørre hva du er misfornøyd med? Litt nysgjerrig ettersom jeg akkurat har begynt på dem
Diva Muffin Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Jeg får masse kviser.. Det er sånne store byller som sitter i flere uker, og de kommer alltid et vondt sted, som i og på ørene, halsen.. og den siste er på innsiden av overarmen.
bodøjente Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Etter første fødsel fikk jeg minipiller i 3 mnd, noe som gjorde at jeg mistet melken... Etter det fikk jeg satt inn hormonspiral, og det har jeg tenkt å gjøre denne gangen også.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Brukte conludag etter mine fødsler med mine 3 første,og hadde ingen bivirkninger.(tror dette er veldig individulet) Bruker cerazette denne gangen,merker ingenting nå heller:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Vi hopper av i svingen og bruker "sikre" perioder,,,,, så bruker i grunn ingen prevensjon. Jeg reagerer ganske kraftig på p-piller, og har hørt at scherazette og mini-pille kan gi flere bivirkninger enn f eks Yasmin, så ikke lyst til å begynne med det... Spiral har jeg ikke lyst på, skal jo ha en til om ikke så lenge og orker ikke tanken på å ha en sånn "dings" sittende inni meg.. Og vi hater kondom begge to... Men vi skal ha en til etterhvert, så er ikke krise hvis jeg blir gravidi igjen, selv om vi ønsker vente litt. Så sånn gjør vi det, kanskje ikke et eksempel til etterfølgelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå