Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Jenta vår på straks 6 mnd fikk 5mnd vaksinen på onsdag som var, siden torsdag har hun ikke ville spise skikkelig, mellom 200-400 ml i døgnet, hun som spiste 160-180ml til hvert måltid frem til onsdag.. Noen som har vært igjennom det samme og kan berolige meg litt? Hvor lang tid pleier matnekt å vare? Har noen noen tips for å få i henne mer mat? Hun spiser bittelitt grøt ei gang til dagen og et halvt lite glass med middag midt på dagen.. Håper noen kan hjelpe, er bekymret for henne!
Tone & Mari Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Slike perioder har Mari også.. Vi gir ho av og til velling i slike perioder.. Da slipper vi være så redd for at ho ikkje får i seg nok næring.. Merker det ikkje er så mye våken tid på natt da i alle fall..Ikkje det at vi på død og liv må ha ho til sove natta over men er så dumt gi ho vanen med mat på natt når ho sover så fint rundt til vanlig.. Eg er nok også slik som du... Hjelper ikkje at alle sier det går over og at ingen barn sulter med vilje... Er nok litt hønemor ja.. Men som sagt... Vår Mari har også slike perioder og da tyr vi til velling på flaske..
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 5. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2007 Takk for svar.. Er nok litt hønemor jeg og ;o) Hvordan blander du vellinga? Vanlig grøtpulver i melka?
Tone & Mari Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Ja det gjorde vi i starten... Men så fant vi en mais velling fra Hipp som kunne gis fra 6 mnd så den begynte vi gi ho av og til sjølv om ho ikkje var blitt seks mns enda.. No er ho nesten 1 år men enda får ho velling i de periodene ho nesten ikkje eter på dagen.. Ho liker godt den ris vellingen som er på Helsekosten.. Den er slik at du kan bruke den som grøt også og på flaske.. Men om det er grøt pulver så tok vi bare litt opp i melken når vi laget til ho.. Og så laget vi litt større hull i smokken på flasken siden det er tyngre og suge det i seg..
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 5. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2007 Takk! Får prøve det når hun våkner igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå