Gå til innhold

Hva blir middagen i dag da jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skal vi ha god, gammeldags husmannskost: Bønnesuppe(sur/søt), med kjøtt fra svineknoke, kålrabi og potet.......det er faktisk noe av det beste jeg kan få servert:-) Selv om jeg synes mamma lager den bedre enn meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg planla meny ut fra værmeldingen om 25 grader og sol, så her blir det grilling av lammekoteletter, tzatziki, gresk salat og grønnsaksmousaka... Får svigerfamilien på besøk i tretiden så jeg bør vel komme meg på kjøkkenet ganske så snart ;-)

Skrevet

Hørtes herlig ut:-)

Oppskrift på grønnsaksmoussaka ønskes når damen har tid:-))

Skrevet

Nam nam!!

Hadde også planlagt grillings, men jeg tror det blir stekepanna i stedet..

Her blir det indrefilet av svin, ratatouillle og ovnsstekte poteter og en eller annen god saus :)

Skrevet

Her må det bli grilling..uansett vær. Har bedt hele familien til bursdagsfeiring og all mat er tint og butikker stengt for alternativer.

Men akkurat nå dukker sola opp bittelitt, så kanskje det blir bra likavel.Med 15 stykker av stort og smått hadde det vært deilig å være ute,særlig for de små å tumle på plenen :))

Skrevet

Veeeldig enkelt. Sikkert ikke helt "godkjent" for oppskriften er temmelig selvmekka, men er stor suksess her hjemme i hvertfall;

Kutt 2 auberginer i skiver og stek pent brune. Kle en ildfast form med disse.

Lag tykk saus av løk, raspede gulrøtter, paprika, tomatpure, noen tomater, en buljongterning, timian, persille, hvitløk og pepper. Hell over i formen.

Skjær 2-3 poteter tynt og legg som et tynnt lokk over det hele.

Lag hvit saus av 4 dl melk, 3 ss hvetemel, 2 egg, pepper, salt og litt muskattnøtt. Riv litt ost over og gratiner i ovn i drøyt 30 min på 200 grader.

Velbekomme ;-)

Skrevet

Høres jo kjempedigg ut:-))

Takk takk!

Skrevet

Den oppskriften så god ut, Gummelillan,skal jammen prøve den..

Her endte vi på Tapas i dag.

Kom hjem fra ferie i går, så det var litt tomme skap.

Men en tur til den lokale innvandrerbutikken gjorde susen:-)

Skrevet

Rester.....

Men ser at det er et par steder jeg godt kunne tenkt meg en middagsinvitasjon fra c",)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...