Gå til innhold

Ang utbulende blodårer/ åreknuter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. Jeg er nå i uke 32. Merket min første skikkelige åreknute bak hø kne for noen uker siden. Det er skikkelig stygt. Blått og utbulende årer. Har også veldig tydelige utbulende årer i lysken pluss et lyskebrokk som gjør meg svært hoven på ve side nedentil. Føler meg ikke akkurat lekker... Føler det presser veldig på nedover,så dette blir nok ikke bedre. Jeg er 2. gangs fødende.Hadde lyskebrokk med første mann også som gikk tilbake etter fødsel, men ikke åreknuter ol. Er det andre som er plaget med det samme ?. Noen som har erfaring med om disse blodårene /Åreknutene vil gå tilbake/forsvinne etter fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner bare til kusina mi som fikk operert bort åreknutene hu fikk etter svangerskapene. Ikke noe omfattene operasjon, må bare bruke lange støtte strømper en stund etterpå.

Skrevet

Jeg har hatt tilløp til åreknuter fra uke 16 (er i uke 32 nå), og har brukt støttestrømper daglig siden uke 16. Det har blitt flere blåe årer og "flekker", men de har ikke utviklet seg til skikkelige utposinger. Har du prøvd støttestrømper for å, om ikke annet, holde dette litt i sjakk?

Du finner forøvrig masse nytting informasjon om dette på nettet. Sjekk for eksempel ut denne websiden:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=23469

Lykke til! :)

Skrevet

Huff! Jeg sliter med åreknuter i lysken på høyre side! Ser fælt ut.. Tipper i grunnen at d ikke hjelper særlig med støttestrømper der!!.. Er d noen som vet om d er noen mulighet for at d gir seg etterpå? Har to fettkuler i d venstre låret som skal tas etter at babyen er ute.. Kanskje de kan ta åreknutene i samme sleng?? Huff..

Skrevet

Jeg måtte bruke støttestrømper i begge mine forrige sv.skap. Og begge gangene gikk det vekk etterpå! åreknutene ser ut til å komme tilbake også nå, så i morgen er det rett ut og kjøpe nye strømper.

Hilsen meg på besøk fra 2.trim.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Ser på datoen at du som har sendt og dere som har svart antagelig har født nå, men svarer allikevel siden andre kanskje leser.

Jeg fikk lyskebrokk og åreknuter på kjønnsleppene de to siste månedene av første svangerskap. Brokkbeltet hjalp på begge deler.

Åreknuter på kjønnsleppene forsvinner etter fødselen, det gjorde også lyskebrokket. Jeg ignorerte råd om å operere lyskebrokket før jeg fikk nummer to. Liker ikke tanken på operasjon og tenkte at det ble vel ikke så ille neste gang...

Men nå angrer jeg! Er nå gravid med nummer to og har hatt lyskebrokk og åreknuter i det området seiden 3. måned. Det har ikke vært en hyggelig affære.....Lyskebrokket blir bare verre og verre, har nå to måneder igjen til fødsel og graviditeten har ikke vært det den burde være. Har vært drittlei pga plagene og har ikke kost meg særlig med svangerskapet. I tillegg har jeg en datter som gjerne vil leke med mamma og som ikke kan bæres av mamma. I tillegg kommer redelsen for hva som skjer hvis lyskebrokket låser seg og jeg må operere. Legen sier edt går fint å operere når man er gravid, men synes allikevel det er en skummel tanke.

Så mitt råd til alle som har fått lyskebrokk: Operer før neste graviditet!!!

Ellers lindrer det å bade, og for de som gjerne vil trene, men som ikke kan pga lyskebrokk/åreknuter, prøv bassengtrening i en eller annen form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...