Frøya&Odin Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Vi har lyst til å flytte fra sentrum av Oslo til en "grønnere" bydel. Noen som kjenner til Bydel Bjerke og Linerud skole? TRenger innspill ift til oppvekstvilkår til barn men også aktivitetstilbud og trivsel til oss voksne:-)
firemerkersmør Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Jeg bor i Bjerke. Trives veldig bra. Er et vedlig klart skille på tonsenhagen mot Linderud. Tror jeg ville holdt meg unna sletteløkka f.eks. Er også mye rart i blokkene på nedsiden av tr.heimsveien(mot Risløkka), men bra i enebolig/rekkehusene tror jeg. Også fine leiligheter på andre siden av R4 for aker sykehus.Bra utsikt også. Tror ikke linderud skole er så bra, men tonsenhagen og årvoll er bra. Velig fint med nærhet til marka. Ikek så mye kafeer og sånn, men noen. Er jo bra kollektivtilbud hvis du vil ned i byen. Er også et prisspørsmål, for det har blitt rimelig dyrt her. Noen flere spm?
Frøya&Odin Skrevet 5. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2007 Tusen tusen takk for svar. Mye bra informasjon:-) Har tenkt meg på visning på Lunden HAgeby. Hørt om det? Ser så fint ut med bilfritt tun og kort avstand til banen.
Ulme Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Hei, jeg er kjent der. Hadde ikke valgt å bosette meg på Lunden Hageby, det ligger tett vis-a vis et stort industribygg hvor det er mye tungtransport og dessuten sogner det til Linderud skole som jeg ikke ville valgt for mine barn. Jeg er ikke rasist, men der er det utrolig mange innvandrere. Kan hende det ikke har noe å si for dere, men jeg syns det er for mange. Jeg anbefaler også Årvoll og Tonsenhagen om du har råd
SuperJessie <3 Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Jeg er oppvokst på Veitvet. Det er helt greit egentlig, men en veldig stor andel flerkulturelle. Årvoll er bedre sånn sett.. Ikke Tonsenhagen.
Frøya&Odin Skrevet 5. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2007 Tusen takk igjen. Hvis jeg sier at vi nå bor på carl berners plass da? Er det bedre/værre på Lunden? Vi sogner nå til Grùnerløkka skole:-)
firemerkersmør Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Litt trist på lunden pga industriområde. Men nært t-banen da. Og veldig traffikert vei rett utenfor. Da er det liksom litt bortkastet med bilfritt tun. Det meste er vel bedre enn grunerløkka skole vil jeg tro, men likevel... Ville vært veldig obs på skole og invandrerandel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå