Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 värst oppe eller nede ? Har värt hos kjeve kirurg å fjernet de to nede för sommeren - det var smertefritt og helt greit ! (litt ubehagelig efterpå, og var piss nervös da de tok de) Nå har jeg de to oppe igjen og de beg legge seg vannrett (de er helt ute) tannlegen sier han trekker de selv da de er helt ute og ikke er noe kompliserte. Görr nervös for har aldrig trukket en tann i mitt liv . De nede var og framme - de ble delt og tatt ut i biter !
Gjest Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 har fjernet en oppe og en nede..og merket ikke noe forskjell jeg. var ikke så vondt som jeg trodde det skulle bli..bare litt ubehagelig etterpå..med hodepine..men ga seg etter en dag:)
SunRoad. Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Jepp, har fjernet alle 4, mange år siden nå, men husker ikke hvilken som var værst å få ut, syntes det var like jævlig hver gang. (men så har jeg tannlege skrekk til tusen også da) Men tror ikke det var store forskjellen på oppe eller nede. Sørg for å ha paralgin forte =)
joplaya Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Har fjernet alle jeg og, de nede var grusomme, måtte operere dem ut, og var jæv."# i 2 uker etterpå, men de oppe var pis of kaik:) tok 5 min, og kjente ingenting etterpå
Iselilja Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Det er stor forskjell på visdomstenner oppe og nede. De nede kan ligge svært nær en nervekanal, og i slike tilfeller bør de fjernes av en tannlege med masse kirurgisk erfaring eller evt av kjeve- eller oralkirurg. De oppe er stort sett lettere (kan være vanskelige ved sprikende eller snodde røtter, men det ser tannlegen på røntgen før han starter). Tror dette kommer til å gå bedre enn du kan tenke deg. Nesten bestandig kommer de etter bittelitt rikking. Det er faktisk overraskende hvor lett det er å fjerne noe som tilsynelatende sitter så godt fast.
Alba44 Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Alle mine 4 er fjernet, og smerten var lik syns jeg. Men; før de ble fjernet så var det de nede som plaget meg mest.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 opererte ut en oppe, fikk betennelse, hadde dritvondt og såg ut som en bulldog i ansiktet hehe.. men selve operasjonen gikk kjempegreit!
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Det er det jævligste jeg har vært med på.Helt sinnsykt.. Jeg skal i koma neste gang iallefall.haha.men jeg bare tatt en enda, 1 nede.. Dem brukte 80 minutter på å få den ut, dem var flere tannleger og måtte båre i kjevebeinet. Jeg lå med STORE smerte i 14 dager etterpå, og måtte inn til legen for å få vite hva max dose på smertestillende jeg kunne bruke. Pargagin forte funket ikke på meg , så jeg måtte få spesial dose..Inne til tannlegen flere ganger etterpå. Måtte gå på antibiotika og mye styr. Så ut som en hamster i 10 dager sikkert. Mannen min måtte være hjemme fra jobb fordi jeg klarte ikke å ta meg av datteren min gang. Jeg hørest ut som en pingle, men har faktisk en høy smerte terskel. Jeg må nesten si at det var værre enn å føde, for å da var jo smertene i omganger og en fikk en fantastisk "gave" på slutten. Men tannsmerte så er det bare kipt jo.hehe. Men har fått vite at det noe med tennene i familien vår. Dem er store og sterke, så det samme hadde visst skjedd med min bror. Og min søster så knakk dem av en stor bit av kjeve beinet.. Gud, kanskje fælt å fortelle dette nå som du skal trekke, men jeg hadde det ikke noe godt..Men så var ikke jeg hos kjeve kirurg heller. Det skal jeg neste gang. Tror det er best:) Lykke til..
wicca Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Uff vennen blir jo halt skremt her du no Jeg har som sagt trekt de allesammen men syns ikke det var så gale jeg da, eneste jeg husker var at når de trakk de oppe så knaste det i alle ben i fjeset, men det gjorde ikke vondt, det er bare ubehagelig når du ligger der og de haler og drar og det knaser i fjeset Men jeg fikk med paralgin forte, tok de når bedøvelsen gikk ut og kjente jo litt da da men ikke så gale at jeg kan huske det, er mangen år siden dette da. Ønsker deg masse lykke til jeg og skal sende masse varme tanker din vei og håper du ikke kjenner noe særlig til det Klem
*Kleopatra Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Har fjernet en oppe, var ikke vondt i det hele tatt. Jeg sa til tannlegen "hææ? Er jeg ferdig nå?!" Gikk så fort og smertefritt, hadde ikke vondt senere på dagen heller.
Diva Muffin Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Jeg har fjernet ei, med krokete røtter, så tannlegen holdt på ei stund før han fikk den ut.. med masse tannkjøtt som hang og dinglet :S Men det gikk bra, fikk ikke vondt etterpå eller noe. Må trekke ei oppe også i løpet av høsten, spent på hvordan det går..
Gjest Skrevet 5. august 2007 #12 Skrevet 5. august 2007 Det var da voldsomt til noen har opplevd ekkle saker her da?? !! ;O) De nede gikk veldig bra enda kirurgen brukte 60 min på den ene . Borret , knakk og styra! Men har jo liksom aldrig trukket en tann för i mitt liv jeg da ....... så derfor gruer jeg meg til de oppe
Nyseryllikberta Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Høres ut som du er ferdig med det verste;) Har tatt alle, de nede var litt trøblete, måtte operere ut den ene. De oppe var ute med et plopp (og litt blodsmak). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå