Gå til innhold

Når begynne m 2 delt vinterdress ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Dattern er 3.5 år snart - har tenkt kjöpe heldress fra Reimatec til vintern for den er vi så fornöyd med tideligere, men så sa en veninne at da beg hennes m 2 delt dress. Er det ikke enklere å kle på deg en heldress selv i bhg samt ikke få all snöen inn i buksa ?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 3,5 år, og det blir helt klart hel dress på han.

Skrevet

hei:)

datteren min blir 5 i desember og har brukt heldress til nå. tenkte jeg skulle kjøpe to delt i år. jeg ville nok anbefalle deg å kjøpe hel dress, for da kan hun kle på seg selv, og være stolt av at hun får det til :)

Skrevet

Vi var på infomøte ang. skolestart, og lærere og ansatte på SFO vil fortsatt ha hel dress til barna. :)

Så jeg hadde fortsatt med hel dress noen år til var jeg deg.

Skrevet

å sier du det? hmmm... nå ble jeg usikker her ja... kanskje hun bare skal fortsette med hel dress da? vil de at barna skal ha det for at de skal kunne kle på seg selv da eller? skjønner jo egentlig det, blir mye å kle på for dem stakars...

Skrevet

Det er for at de skal kle på seg selv, ja.

Og ikke la være å ta på seg buksa fordi det er tungvint.

Vil fort ut og leke, vet du. ;)

Akkurat det skjer vel ikke i barnehagen, flere ansatte til å kle på og passe på der.

Skrevet

Mine på 6 og 8 år hadde hel dress sist sesong. Hun minste skal hvertfall ha det i år også, muligens han også. De trives med hel dress, lett å kle på seg, og mye raskere enn to-delt.

Slipper også at evt snø kryper opp under jakka :P

Pleier å ha en todelt til de også, hver sesong. Det er desidert den hele som blir brukt mest!

Skrevet

mmm...sant det...

så du velger heldress du også da? har du ett spesielt merke du er fornøyd med eller? hun brukte troll i fjor, men den ullgreia inni plagde vettet av henne... dressen ble jo umulig å ta på til slutt for henne...

hvor gammelt er barnet ditt forresten?

Skrevet

Vet ikke hvem du spurte nå jeg, men jeg sverger til Reimatec+ i alle fall.

Polarn o pyret er også bra, men de nye Reimadressene tåler jo tørkeskap og tørketrommel, det har mye å si her. :)

Skrevet

mente deg trubbel:)

det var reimatec jeg tenkte på i år til henne, så da er det avgjort:) det blir heldress som kan tørkes i trommel:)

men har ett spørsmål til da... hehe...

har du noen spes butikker du handler den i eller, som er rimeligere enn andre? eller koster de det samme overalt?

Skrevet

Jeg kjøpte den i en barnebutikk på Hamar, vet ikke om de er billigere noen steder.

Er nesten redd de er like svindyre alle steder..

Men de kom jo i fjor da, det kan jo hende det ligger noen pent brukte ute på finn. :)

Husk å se etter den + en da, det er vel bare de som tåler trommel, tror jeg?

Skrevet

å ja:) da må jeg ikke glemme det... kjøper ny tror jeg, de fleste i sånn stor strl er vel ganske "godt" brukte.... bedre å betale "litt" for en dress sånn at de slipper å fryse. :) fytti katta, ja de er sviiin dyre!

takk for hjelpen da:) ha en god kveld videre!

Skrevet

De koster masse, men de er jo verdt det. :)

Bare hyggelig, ha en fin kveld du også. :)

Skrevet

jeg jobber på sfo, og synes egentlig det er greit at 1-klassingene bruker hel dress også jeg...

de blir så våte på genseren under jakka om de har todelt dress og aker...

Skrevet

Mine på 6 og 8 år har heldress ennå.

Junior brukte 2-delt på skolen i fjor da, da gikk han i 2.klasse. Men han hadde heldress hjemme, hendte han smatt på seg den når han skulle på skolen også.

Tuppa mi som blir skolejente nå, skal ha heldress i vinter.

Er raskt for de å kle på seg, og så er de nødt til å kle seg godt, og ikke bli fristet til å løpe ut i bare jakka i friminuttene :)

Jeg har HH-dresser til de, med samme kvalitet som Reimatec+, kostet bare 499,- Men det er på en butikk her i Trondheim som selger dresser med fjorårets farger o.l.

Var på 2 barneutstyrsbutikker i Trondheim i går, der solgte de fjorårets Reimatec med 30% avslag. Så det er gunstig å kjøpe dress nå, og ikke vente til tidligvinteren.

Skrevet

Min gutt fikk delt dress når han var 7 år. Lett at det kommer snø inni buksen på disse små, fordi dem er så aktive på alle måter! Mange i klassen hans som fikk det til 1.klasse da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...