Gå til innhold

Når sluttet barnet ditt med bleie ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

´Dattern min er 3 år 4 mndr - hun har i 7 -8 mndr bäsjet i do - sier fra selv , men tisse gjör hun i bleien enda (forstår at det er litt omvendt av hva unger pleier)

Håpet var jo fin sommer og avvenne henne m bleie - men det har ikke gått så bra ,- hun har gått uten bleie noen ggr denne sommeren .- men blir helt knekt om uhellet skjer.

I bhg er det 6 andre unger i alderen 3-3.5 år ingen av de andre bruker bleie lenger ............ :o( Föler jeg gjör noe galt, men vill ikke presse ungen min heller

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste var 4 år og det var gjort på 2 dager. Mellomste holder på nå, hun er også 4 år. Hun har vært tørr i 2 uker ca, men vil ikke bæsje på potta ennå. Nabojenta blir 4 år i september og de har prøvd å avvent henne i ca 1 år og nå har de begynt med bleie igjen, så det er ingen grunn til å stresse med det. Min erfaing er at det går lettere å avvenne når de er større og klare for det selv.

Skrevet

Eldste var 3år da hun sluttet, tok en uke med tiss på gulvet og så var hun tør. Minste mann er 2,5år og har ikke sluttet enda. Han sitter på do og har både tisset og basjet, men det er bare innimellom. Kommer nok ikke til å prøve å avvende han med bleier før han er 3år.

Skrevet

Snuppa sluttet for 2 mnd siden. Da var hun 2 år og 7 mnd. Hun har bæsjet på do det siste året. De siste 3-4 ukene før hun sluttet helt, sa hun som regel fra når hun måtte tisse også. Hun har enda bleie på på natten... Men det stresser jeg ikke noe med.

Bare se det litt ann du, og ta en uke av gangen. I barnehagen jeg jobber i er det 2 gutter, som ble 4 år i år, som enda bruker bleie...

Skrevet

Hun var 2 år og 5 mnd når hun sluttet med dagbleien, og 3 år og 8 mnd når hun sluttet med nattbleien.

Uhell i starten må man jo regne med, har du prøvd å sette henne på do med jevne mellomrom for å unngå uhell? Virker det som hun har noe kontroll på blæren i det hele tatt? Hvis ikke så er hun nok ikke moden enda.

Skrevet

Setter henne på do m jevne mellomrom - feks efter mat eller om det har gått 2-3 timer siden sist. Hjemme går det ganske greit - men i bhg klarer de ikke fölge opp det og det er klart fryktelig vanskelig å tisse seg ut i bhg- hun blir flau og vil hjem !

Skrevet

gutten min sluttet med bleier da han var 2 år og 8 mnd'er. da hadde vi holt på med pottetrening i ca 5-6 mnd'er. :)

vi presset han ikke til å bruke potten, han fant ut av det selv (at han ville gå på potte). :)

Skrevet

Storesnuppa var 2 år og 5 mnd da hun sluttet. Hun begynte å gå på potte da hun var 1,5 år og kunne sluttet med bleie da hun var 2 år, men da ble hun storesøster. En hel måned nektet hun å gå på do, alt skulle i bleien, så vi ventet til i vår og da var hun klar igjen. Hun bruker bleie om natten.

Er ikke vits i å sammenligne jenten din med de andre barna. Hun er klar når hun er klar, og ut fra det du skriver, er det ikke lenge til:-)

Skrevet

Gutten vår sluttet når han var ca 3 år og 2 mnd. Da var han kjempeklar for det selv - og hadde ensten ikke uhell. Tror det har vært tre tisseuhell og et bærjeuhell siden da.

Samtidig hadde han også tørr bleie om morgenen, så vi kuttet ut nattbleien like etter. Har gått kjempebra det også.

For oss så funket det med klistremerke belønning her hjemme og i bhg. Da gikk han nok litt oftere på do enn strengt tatt nødvendig - og slapp dermed å få helt full blære før han gikk på do.

Det hang et fint pyntet ark ved doen i bhg, et til hvert barn som trente på dette. Da kunne de følge med på hverandre, og syntes det var kjempestas å få nytt merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...