Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 hvor lang tid kan det går fra man har en mistanke om at man har det, til manfinner det ut og begynner å behandle dette uten at det er farlig ? er vel ikke skadelig å gå med det i 3-4 dager, uten å vite det ?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Det kommer an på hvilken grad av svg forgiftning du har. Hvorfor har du mistanke?? Har du målt blodtrykk og det er høyt?, har du proteiner i urinen? Vondt i hodet, kvalm, slapp og guffen i kroppen , synsforstyrrelser, smerter i øvre del av mage?????? Hvis du føler deg veldig dårlig ville jeg ringt føden med en gang og spurt hva du skal gjøre. Jeg har selv hatt alvolrlig svangerskaps forgiftning som utviklet seg på noen få dager og barnet ble tatt ut i uke33. Jeg gikk fra å være helt frisk, uten noen symptomer, ikke høyt blodtrykk, ikke proteiner eller noe annet ,til å få til litt høyt blodtrykk, spor av protiner og så gikk det helt gale bare på noen få dager. Heldigvis gikk det bra med meg og barnet , men det var på hengende håret. Ikke for å skremme deg, men det er bedre å ta kontakt en gang for mye med føden enn at noe skal gå galt. Lykke til!!!! Og bare spør hvis du lurer på noe mer.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 tusen takk for utfyllende svar jeg har mistanke fordi jeg i hele svangerskapet har hatt veldig lavt blodtrykk, har lugget på 90/55 ca.. jeg var innom føden i går da dem målte blodtrykket mitt så var det oppe i 130/85. det er jo egentlig ikke så bekymringsverdig, men jeg føler det var veldig mye forhold til det jeg har hatt resten av svangerskapet. dem fant også spor av proteiner i urinen, men mente at dette var urinveisinfeksjon. jeg tenkte ikke over at dette kunne være svangerskapsforgiftning før jeg kom hjem igjen. og tenkte å ta meg en tur til legen imorgen, for å sjekke urinen på nytt og måle blodtrykk. jeg har ikke mye med ødem, men har hatt utrolig vondt i magen de siste dagene, men det er kun i nedre del av magen, nede mot skambeinet. også har jeg hatt endel hodepine, men ikke noen synsforstyrrelser som jeg kan komme på i farta. har også utrolig vondt i underlivet, i selve kjønnsleppene, klarer ikke å sitte oppreist, dem kjennes så hovne og betente. tror du det går greit om jeg venter til imorgentidlig ? eller kan katastrofen skje innen den tid ?
maybebaby :) Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Heia...bare for å berolige deg litt mer....hvis de mente du hadde urinveisinfeksjon er det flere hvite blodlegemer de finner ikke protein.. de hadde nok tatt affære om de fant d...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Heia det er godt å høre, takk for svar eneste som var så dumt var at jeg ikke hadde med meg helsekortet mitt, så dem fikk ikke se med egne øyne at jeg hadde så lavt blodtrykk tidligere, og at jeg bare på noen få dager hadde fått såpass stigning i blodtrykket mitt! men jeg får jo bare gå ut ifra at dette ikke svangerskapsforgiftning, men kommer nok uansett til å få be om å få komme til legen min imorgen, bare for å få målt blodtrykket igjen, og levert en urinprøve på nytt igjen! for å være på den sikre siden
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Hei igjen. Ta en tur til legen eller jordmor i morgen tidlig og sjekk du. og ta med helsekortet ditt. Uansett så har vel du fast lege og jormor , så da kjenner de historien din og det går nok bra skal du se. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå