Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Hva gjör dere ? sover de nap på dagen ? Min datter er 3 år og 4 mndr - sover ikke på dagen lengre (de gjör ikke det på stor avdelingen) hun legger seg mlm 19 -20 og våkner rundt 06.00 - 06.15 uansett når hun legges. Generelt her inne (av de som har svart) og i bhg samt barselgruppe sover ungene t mlm 07 -09. Uääääääääääääääää.... hva gjör dere ? Mvh en litt desperat mamma
Ronja R. Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Gutten min på 3,5 sover fra 19 om kvelden, da legger han seg i sin egen seng. I løpet av natten går han, mer eller mindre i søvne, inn till oss og sover der. Og der sover han, leeeeeenge. I hvertfall till halv ni, hvis vi ikke vekker han. Her om dagen sov han til elleve.... Hvis han ikke kommer inn til oss vokner han tidligere. Jeg kjønner hvis du ikke vill begynne med samsoving og da anbefaler jeg helsekost-butikken. Det finnes et havre-ekstrakt som heter Avena Sativa som skall fungere bra, ellers kan de sikkert anbefale noe. Hvis du er i Sverige så har de et veldig bra utbud der. Ellers så anbefaller jeg tv/dvd på soveromet ditt og lås på soverom-døren.... Da er det bare å sette på en film, låse dørren og legge seg ned igjen! Da er datteren deres trygg sammen med dere på soverommet og underhållt av filmen! Den anbefales på søndager!!! Kos deg
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Jeg har 2 barn, en på 2,5 og en på 4. Han på 2,5 legger seg kl 19-20, og våkner som regel før 6. Eldstejenta legger seg omtrent samme tid og sover nå til rundt 7. Sov aldri lenger enn til 6 da hun var mindre. henne Kan jeg legge senere, da sover hun litt lengre. Iogmed at minstemann likevel er tidlig opp pleier det være greit å legge dem samtidig. Helt rælig så skjønner jeg ikke problemet. Selvsagt kunne jeg gjerne sove litt lengre innimellom, men det ordner vi ved å bytte på å stå opp. Ikke alle barn trenger mye søvn og som regel blir det bedre etterhvert er det vi alltid har fått beskjed om. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal prøve med å gi dem noe å sove på. Så lenge dem er opplagt og godt humør på dagen tyder jo det på at dem sover nok. Ingen av mine sover forresten på dagen mer. Tror nok det er mange som har det som oss desverre
cgh73 Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 sønnen min er 3 år nå, og han sover ikke på dagen. men uansett så legger han seg ikke før ca kl 22. da sover han til mellom kl 8 og 9 neste morra. det er mange som reagerer på at han legger seg såpass "sent", men han er bare ikke trøtt kl 19 eller 20. han er en aktiv krabat som er mye ute og leker om dagen, vi har stor tomt som er gjerdet inne så han har god tumleplass jeg for min del er oppe kl 7 om morraen, og da tar jeg unna de tingene som skal ordnes og som mange kanskje tar om kvelden når barna er i seng (betale regninger, svare på mail, ta telefoner, lese aviser... )
Vesle mor Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 sønnen min er 3år og 2mnd.. Han har sluttet å sove på dagen. og det fungerer veldig bra. Han må ikke legge seg seinere en 19.30 for da sover han dårlig om natten..Og etter 19.30 blir han overtrøtt og får problem med å sovne før kl 21-22..men jeg merker å at han sover bedre og lengere de dagene han legger seg kl 19-19.15.. da kan han sove frem til kl 8.30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå