Gå til innhold

Hva er egentlig et sameie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på en enebolig som er i et sameie. Der betales det en viss sum i mnd for vedlikehold. Greit nok det, men så begynte jeg å lure på hva et sameie egentlig er? Er det da et styre som i et borettslag? Kan sameiet bestemme over min bolig, f.eks nekte meg å male huset mitt i en annen farge enn det den opprinnelig har?

He he, jeg må bare spørre for jeg aner ikke hva det egentlig er :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sameie er når man eier en eller flere ting sammen. I ditt tilfelle vil det da kanskje være garasjeanlegg, lekeplasser, vaktmestertjenester osv.

Sameiet har vel et styre?

I såfall kan nok styret være det organet du må oppsøke for å få godkjent fargevalg....

Skrevet

Ha ha , med en gang synes jeg det sto samleie.............., må visst ta meg en dusj jeg tror jeg.........nå ler jeg godt her............

Skrevet

HAHAHAH jeg trodde du hadde skrevet feil og mente, hva er egentlig samleie??

HAHAH..

sorry..måtte bare..:P

Skrevet

hehe

Godt å se at det er flere som tenker like grisete som meg!

*knis*

Skrevet

Dere deler kanskje fellesarealer? Eller vaktmestertjenester som noen her har sagt. Sameiet har et styre ja, som fordeler seg på enkelte av beboerne. Ang fargevalg på husene så er det avhengig av sameievedtektene hva som er "godkjente" farger og ikke. Hvis dette i det hele tatt er omtalt.

Skrevet

He he, ventet nesten at dere skulle lese feil :) Men med seks hus i et sameie så kan det jo ikke være store styret :) Er det masse møter og styr da eller? For det er liksom det vi vil prøve å unngå, møter om alt mulig tull :)

Må nesten høre på visning.

Skrevet

jeg må være litt trøtt jeg tror jeg...... akkurat stått opp etter 7 nattevakter i strekk og lite søvn.......synes du skrev samleie jeg.......ha ha........ tenkte denne dama må være rar. ha ha........men den som er rar er visst meg..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...