Gå til innhold

epeduiral...


*Mamma-i-Mars*

Anbefalte innlegg

kan man ikke få epeduiral om man har tatovering nederst på ryggen?

har hørt at epiduriral er verre en selve fødselen?

er det så vondt å ta den sprøyta?????

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke huske noe om tatovering og epidural, men du kan jo spørre legen/jordmor om dette...

 

Jeg synes ikke den nåla var noe vondt, men det var nok fordi jeg hadde så mye smerter før jeg fikk den at jeg ikke la merke til da den ble satt.

 

Det settes inn en nål inn i ryggraden din, blir nesten som å få drypp, bare den er satt i ryggen...

 

håper du ikke ble skremt nå da...=o) Men kan si det sånn, det var vært det da...=o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid fikk jeg beskjed på om jeg skulle ha epidural måtte jeg ta ut piercingen fra tungen og ho håpet jeg ikke hadde tattovering der de setter epiduralen.. Var noe med infeksjon tror eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... Jeg har tattis over hele korsryggen, og jeg fikk epidural jeg... Var ikke snakk om at jeg ikke kunne få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg må si om epidural er at det var det beste jeg gjorde under hele fødselen!!! Jeg skulle ikke ha noe smertestillende i det hele tatt, men det forandret seg fort når veene kom.......og da var epidural DRØMMEN!!! Det kan anbefales med glede fra meg.. Det med tatovering har jeg hørt så mye forskjellig om, vet ikke om det er noen fasit på det, kommer vel ann på hvilke lege du får...hva den legen mener er forsvarlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva jeg ville ha gjort om jeg ikke fikk epeduiral....

Har fått det begge gangene og vil ha det igjenn nå i mars..

Har piercing...fikk ikke beskjed å ta ut noen av dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke om det lettet meg eller ikke..hehe

men samboeren min tok ryggmargsprøve å d er nesten d sammen som epeduiral...å samboeren min har aldri hatt d så vondt før...

 

får se hva jeg velger...men blir d sååååååå vondt så tar jeg d jeg får altså ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ryggmargsprøve, og jeg har hatt epidural (to ganger). Og det jeg kan si er at ryggmargsprøve, det var inn i h... vondt, men epidural var bare herlig!!!!!!!!! Ville ikke vært det foruten nei. Du kjenner det nemlig omtrent ikke, for du har litt andre smerter å konsentrere deg om akkurat da. Ved ryggmargsprøve blir det jo et sjokk for kroppen med det stikket, mens under en fødsel er det så mye som skjer og kroppen er også på det tidspunkt full av naturlig smertestillende (er det ikke endorfiner det heter) så dette er ikke noe å grue seg for, tro du meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde epidural ved første fødsel og for meg ble det ikke en veldig hyggelig opplevelse. Jeg reagerte skikkelig på den og fikk heftige frysetokter hvor jeg lå og skalv og hakket tenner. forferdelig.

Smertene fra ryggen og magen forsvant nesten helt, men de forflyttet seg nedover og det kjentes ut som om jeg skulle bæsje på meg rett og slett, det presset slik på nedover at jeg måtte ligge å knipe igjen rumpeballene (hehe) slik at jeg ikke skulle bli frista til å presse, og dette gjorde jeg et par timer. hadde gangsperre i rumpa etter fødselen. det blir nok ikke epidural på meg neste gang, men dette er jo en individuell opplevelse selvfølgelig. akkurat det å sette sprøyta var ikke vondt, som de sier over her at man hadde så vondt fra før av at det kjentes knapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at epidural må settes på en helt spesiell plass i ryggen og hvis de må stikk gjennom tattoo får man ikke... men det er bare noe ei har fortalt meg..

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg tar det som det kommer, som dere sier, tror jeg har så store smerter uansett at det den ikke kjennest ut..takk for alle svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror d er like greit å ta d som d kommer jeg var og veldig redd den sprøyta, men kunne heller ikke vært foruten!!! Kjente ingenting da d stakk!!

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir satt nesten midt på ryggen, men tatoveringa må være ca 5 cm unna der den blir satt hvis jeg ikke husker feil.

Vondt nei, absolutt ikke, den blir satt mens du får ei ri, og ria er vondere, så epuderalen kjenner du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...