Gå til innhold

Ser dere ned på aleneforeldre?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det mer akseptert å ha barn med bare en ex, enn med flere?

 

 

Hilsen ei som nettopp ble alenemor for andre gang:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men så er jeg alenemor selv. Med to ekser ;)

 

Men har sjelden opplevd at folk ser ned på meg. Men hos enkelte merker man fordommer, som også innimellom kommer frem på forumet her. Men da tenker jeg at de ikke vet bedre. Man skal sjelden dømme noen, for en dag kan man stå der selv.

Skrevet

Ikke med mindre de sitter og jeg står. Det gjelder for øvrig alle mennesker.

Skrevet

Har liksom en følelse av at de som ikke er aleneforeldre, og aldri har vært det ser litt ned på de som er alene.

 

HI

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Nei hvorfor det?

Har enorm respekt for alenemødre.

Skrevet

Signerer Ultemecia&Mikrovampyren. Må jo være trasig for både foreldre og barn om man holder ilag bare p.g.a. barna. Tenker da på mye krangling o.s.v...

Skrevet

Overhodet ikke ,- synes alenemödre er unike som får det til. - Ha en mann som reiser MYE og jeg har stor respekt for alenemödre for når mannen min er borte da synes jeg det er veldig slitsomt!

 

Når det gjelder alenemor med feks to barn m to fedre - så er det samme respekt, men jeg undrer kanskje hvorfor hun for andre gang sitter uten barnefar ?! - Finner hun feil typer - som bare stikker av ? eller er hun "lös på tråden" Men dömmer ikke - har en veninne med 2 barn m 2 fedre - men der kjenner jeg historien bak. Så poenget mitt er : om noen dömmer deg uten å vite hvorfor du er alenemor med 2 barn m forskjellige pappar så sier det mere om de enn om deg !

Skrevet

Nei for all del ikke.Syns aleneforeldre gjør en fantastisk jobb alene-har stor respekt for dem ja:-))

Skrevet

Nei. :)

 

Jeg har vært det selv, men det finnes alenemødre som gjør og gjennomgår mye mer enn det jeg gjorde, og de beundrer jeg. Man gjør det man gjør fordi man må.

Skrevet

Ja, enkelte "ser" jeg ned på ja. Spesielt min bestevenninne.....men er hun er ikke alene lengre da, men ser ned på henne ja...

Skrevet

Nei, overhode ikke, men håper å slippe å havne i den situasjonen selv. Har en mann som ukependler, og vet godt hvor tøft det er å være alene med småunger.

Skrevet

Jeg ser ned på aleneforeldre hvis de er lavere enn meg.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke! Men jeg må ærlig innrømme at jeg tenker litt nedsettende om dem som har barn med 2-3-4.5 forskjellige OG er single.......Muligens stygt av meg, men jeg gjør faktisk det:-/

Skrevet

Ha ha, ser du ned på din beste venninne? Det hørtes jo ut som en god bestevenninne...

Skrevet

Er selv alenemor - til 2 herlige gutter - og de 2 herlige guttene mine har forskjellige fedre... Så jeg ser ikke ned på alenemødre :)

Og hvis noen har lyst til å se ned på meg må de gjerne gjøre det... men, syns litt synd på de da, for de kan ikke ha det så godt med seg selv når de er så fordomsfulle..

 

 

 

Skrevet

Men jeg har faktisk ikke lyst til å være fordømmende. Kan bare ikke hjelpe for å tenke at de som har barn med opptil flere fedre, må ha dårlig dømmekraft og være en smule naive. Slilk er nå min tankegang, om den muligens er snever.....

Skrevet

Jah, skulle tatt seg nydelig ut, ettersom jeg var alenemor i endel år selv ;)

Skrevet

Ser ikke ned på alenemødre, eller fedre for den saks skyld, men må virkelig si at det var mindre slitsmt å være alene..

 

Nå har eg plutselig 3 barn, to små og en stor med skjegg og tattis:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...