Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei du, er lenge siden jeg har sett deg her inne nå! Så svaret ditt på det andre innlegget nå, men ville ikke dytte det opp igjen så lager en ny tråd :-)

Det går veldig greit her. Mini har vært skikkelig urolig og plaget med luft, men etter 4 kiropraktorbehandlinger virker det som om han har det mye, mye bedre nå! :-) Han er fortsatt en liten breleklump som helst vil være oppå oss det meste av dagen, men nå hender det at vi får ham til å sove i vognen av og til og han kan ligge litt for seg selv når han er våken uten å hyle. Deilig! Men gleder meg fortsatt til han blir litt større, det der med små babyer er rett og slett bare ikke noe for meg selv om han så klart er verdens skjønneste da! ;-) Du kan forresten se bilde av ham under "Alva" om du vil, der var han 2 dager så han har jo endret seg litt siden da, men ikke så mye, er 7,5 uke nå.

Guttene har taklet overgangen utrolig bra! Vi har faktisk ikke sett noen form for tegn på sjalusi hos noen av dem, heller ikke mellomste som jeg trodde kanskje ville bli litt sjalu, men det er han ikke. Han er bare kjempestolt av lillebroren sin og må stadig bort til ham og være god med ham som han selv sier, susse på ham, klappe ham på hode osv.

I lek med storebroren er det litt både og, enten leker de fint sammen med storebroren som den som gir mest "ordrer", eller han ignorerer broren totalt til dennes frustrasjon, hehe... I det siste er han begynt å ville bestemme litt i leken han også og gir klar beskjed på hva han vil leke og ikke når de leker sammen og da kan faktisk storebror følge mellomste sine ønsker også, så jeg føler det gjevner seg mer og mer ut mellom dem i lek samtidig somstorebror trekker mer i fra på noen områder siden han nå forstpr så mye mer og begynner å bli skolemoden etterhvert (begynner neste høst).

Hvordan går det med dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Nei det har blitt lite Dibbing i det siste, siden jeg sjelden sitter foran pc'en. Enten har jeg ingen tilgjengelig, eller så stiller det noen store barn der ;-), eller så må jeg kjøre romskip eller bygge med duplo eller noe sånt med yngstemann. Nå sover den eldste - har endelig fått to venninner hjem fra ferie, så de lå i kjeller i natt - tipper det var skravling til de lyse nattetimer.

De to andre har jeg plassert foran videoen (huff - dårlig mor) - de ser på Chitty Chitty Bang Bang. Jeg skal nemlig prøve å rydde litt og ta noen telefoner og sånt.

Det høres jo ut som de store guttene dine takler kjempefint å ha fått en lillebror. Så søte de høres ut sammen! Å - det høres så koselig ut med baby igjen....bortsett fra det med luften i magen. Sånt er ikke noe koselig i det hele tatt - husker det var så fælt når min yngste hadde det. Så bra at det kjalp med kiropraktor - har hørt at det har hjulpet med mange andre også. Husker også at det blir gøyere når de blir bittelitt større.

Det blir vel kjemåpespennende for din eldste å begynne på skolen...og kanskje for dere voksne også? Har han begynt på sfo?

Skrevet

Nå har jeg forresten tittet på bildene - han var jo kjempesøt!!! Ligner han på den mellomste?

Skrevet

Klart han er kjempesøt! ;-) Han ligner i grunnen mest på den eldste av utseende, men føler det ofte er slik blandt søsken, nr 1 og 3 ligner og nr 2 og 4 osv om man har mange barn. Men i personlighet tror jeg kanskje han er mer lik mellomste, vanskelig å si siden han er så liten enda. Han er liksom litt midt i mellom det de to andre var på endel, de to andre er jo veldig ulike synes jeg.

Nei, eldste er ikke begynt på SFO enda, han må vel vente et år vil jeg tro, til han begynner på skolen? Men regner med de skal ha førskole i barnehagen etter jul.

Høres ut som du har det travelt ja! Er vel ikke så lenge til du begynner i ny jobb heller? Det blir jo kjempespennende! Missunner deg litt det, skulle virkelig ønske jeg var ferdig med studier nå (siste året nå) og skulle begynne i jobb jeg også snart, men det er jo slett ikke sikkert jeg får noe når jeg er ferdig så får jo bare håpe. I mellomtiden håper vi mest på noen dager med fint vær i nærmeste fremtid, er ikke så kravstore ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...