Gå til innhold

feriepenger av svangerskapspenger..noen som har peil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir dette likt med foreldrepenger etter fødselen,at man bare får for de tolv første ukene eller hva det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man får FP enten for 12 eller 15 uker kommer ann på om du har 80% eller 100% permisjon...

Skrevet

men svangerskapspenger er jo ikke det samme som fødselspenger da...funnet alt om fødselspenger,så der stemmer det du sier,men SVANGERSKAPSPENGER? noen som veit?

Skrevet

ups tenkte ikke på at det sto svangerskapspenger i overskriften, men er sikkert noen andre som vet svaret :)

Skrevet

Er det fortsatt noe som heter svangerskapspenger? Trodde det bare het foreldrepenger nå jeg....

Skrevet

foreldrepenger får en i permisjonstiden,svangerskapspenger er istedet for sykepengeri noen tilfeller når man er sykemeldt før fødselen

Skrevet

Sjekk på nav.no.

Skrevet

sjekka der men det står da ikke

Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at det er samme regler for svangerskapspenger som for sykepenger. Altså det blir som vanlig lønn, og feriepenger for hver krone hele perioden.

Skrevet

slik er det jo ikke med sykepenger...da får man jo kun noen uker vel?tolka d hverfall sånn utifra d jeg fant på nav.no

Skrevet

Sjekket i folketrygdloven og det er som jeg skrev over:

Svangerskapspengene beregnes etter de samme bestemmelsene som sykepenger fra trygden, se kapittel 8. Det ytes ikke svangerskapspenger for den del av inntekten som overstiger seks ganger grunnbeløpet.

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-040.html

Skrevet

så er ikke slik som med fødselspenger da,at man bare får for de tolv første ukene?

Skrevet

Jeg var nok litt rask der ja.. Beklager.. :) Ikke meningen å mislede deg

Trygden yter feriepenger av sykepenger som trygden har utbetalt til en arbeidstaker etter § 8-17. Feriepenger ytes bare for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret, se ferieloven § 10 nr. 4.

I tillegg til feriepenger etter første ledd yter trygden feriepenger av sykepenger som arbeidsgiveren utbetaler til en arbeidstaker og får refundert etter § 8-20.

Feriepengene utgjør 10,2 prosent av de sykepengene som gir rett til feriepenger. For arbeidstakere som har fylt 59 år før 1. september i opptjeningsåret, forhøyes prosentsatsen til 12,5.

Skrevet

det var nok det jeg trodde ja;o)

men det var altså likt for svangerskapspenger og?

Skrevet

Ja det stilles visstnok på lik linje med sykepenger. Jeg som trodde at man fikk feriepenger av hele sykeoppholdet. Ikke bare de første 48 dagene.. Damn...

Skrevet

veit!

så lønner seg på INGEN måte å være sykemeldt nei!

Skrevet

Nei det er helt tydelig.. Jeg har heldigvis ingen problemer enda, men jeg har en lang sykehistorie bak meg med ryggproblemer, isjias, skjev hofte, så jeg har ikke akkurat oddsene på min side når det gjelder å være yrkesaktiv hele svangerskapet. Men jeg krysser fingrene for at jeg kan være ute så lenge som mulig. Er bare 13+3 idag, så jeg har en lang vei å gå enda. :)

Skrevet

uke 30 her...sykemeldt siden uke ti ca med kvalme...siden det har jeg kun vært tilbake i perioder med aktiv sykemelding,nå har bekkenet klikka da...morsomt ja sier du--

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...