Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Skal lage kokosbollekake og skal bruke gelantin. Jeg har bare gelantinpulver - kan jeg bruke det? Noen som vet hvordan jeg løser opp pulveret? Plantene skal jo legges i bløt i vann, men hva med pulveret? Håper noen kan hjelpe!!!!
~sjiraff~ Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Åååå... sender du lit over da du er ferdig??? Har du oppskrift forresten? )
It's all about me Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Aner ikke om det går med pulver desverre. Men Sjiraff, her er iallfall oppskriften jeg bruker: Kokoskake, eggehvittekake, gelatinkake (kjært barn har mange navn) 4 eggehvitter 3 dl. sukker 6 plater gelatin 1 kopp kokende vann 1 ts. vaniljesukker 1 plate kokesjokkolade 3 - 4 ss. melk Kokkos Pisk eggehvittene og sukker i ca 5 min. Bløt gelatin i kaldt vann i 6 min.og ta det opp i det kokende vannet. Bland det med eggene og piskes kaldt (viktig at det er helt kaldt, ellers kan det skille seg igjen) Tilsett vaniljesukker, hell opp i form og avkjøl i kjøleskap. Smør på smeltet sjokoldade med melk i og strø over kokos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå