Gå til innhold

Planlagt bryllup - men plutselig gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder siden bestemte vi oss for å gifte oss i august 2008 (har vært sammen i 6 år ++).

Fant ut for en uke siden at jeg er gravid - og venter baby i april 08.

Bør vi utsette bryllupet? Det kan jo bli travelt for både oss og gjester med dåp og bryllup med bare en månds mellomrom?

Vil gjerne ha noen synspunkter og ideer på dette. Vi ANER ikke hvordan vi skal løse dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Vanskelig spørsmål...

Jeg tror jeg ville valgt å utsette bryllupet. Det er jo lenge til det skal skje, dere har sikkert ikke sendt ut invitasjoner/gjort store innkjøp enda - dermed medfører det ikke store omrokkeringer i deres og andres planer.

Da vil dere få tid til å nyte svangerskap og "nyfødt"-tid uten å tenke på alt mulig annet. En dåp er jo ingenting i forhold til å planlegge et bryllup:)

Har ikke fått barn selv, men har nettopp planlagt og gjennomført et bryllup. Selv om det absolutt var verdt det, så var det MYE arbeid, men det kommer selvsagt an på hvordan dere har tenkt å gjøre det - det vet jo ikke jeg. Slik vi gjorde det hadde vi god tid helt til uken før, det var så mye vi ikke kunne gjøre før da, som dekking av bord/pynting av lokale, handle inn div mat, snakke med alle som er involvert, møter, henting av alt mulig +++. Vi leide forsamlingshus og hyret kokk - å booke alt på et hotell vil selvsagt medføre mindre arbeid. Likevel er det mye å tenke på.

Jeg ville definitivt prioritert å ha tid sammen med babyen, og tatt bryllupet senere. Det er jo to store begivenheter, som kanskje nytes best adskilt? =) Hvis dere venter til 2010/2012 vi dere jo ha en nydelig brudesvenn/brudepike:)

Dette var mine tanker, kun dere vet hva som er rett for dere!

Uansett hva dere velger å gjøre, lykke til! :)

Skrevet

Jeg har en på 1,5 år og har akkurat giftet meg. Jeg vil anbefale deg å utsette bryllupet. Som hun over nevner, dette med å nyte småbarnstiden og slippe alt det stresset med å planlegge et bryllup, noe som faktisk tar endel tid + farting. Dessuten vet man jo aldri hvor god/dårlig form man er i etter en fødsel. Selv var jeg utslitt i flere mnd og hadde absolutt ikke ville giftet meg da vesla var bare 4 mnd. Hadde ikke følt meg vel heller med de ekstra kiloene sittende på. Fordelen med å vente til nå er også det at jeg synes det var greit hun sov borte en natt nå, noe som hadde vært uaktuelt da hun var bare 4 mnd.

Når alt dette er sagt vil jeg også si at alle er forskjellig. Noen spretter tilbake til sin gamle kropp en uke etter fødsel og kan planlegge både dåp og bryllup og mere til uten å synes at dette er noe stress i det hele tatt. Så det kommer jo også ann på hva slags type du er og hva du selv tror kommer til å fungere best for dere.

Lykke til med både barn og bryllup! : )

Skrevet

vi venter ei jente 2 des og vi skal gifte oss 28 juni 2008......noe som er planlagt i 2 år!

da vil tulla være 7 mnd og Sander 2 år og 3mnd..

jeg kunne aldri falle meg inn å utsette bryllupet mitt pga vi venter nr 2 og at hun bare er 7 mnd når vi gifter oss :)

vi skal ha dåp i mars og bryllup i juni så det blir noen hektiske mnd..

men jeg vil ikke råde deg til det ene eller andre..hva sier samboern din han må vel også ha noe å si??

Skrevet

Hva med å fremskynde det... gifte seg når det bare er dere, tenke på nytt å lage planer som passer til bryllup med stor mage... Jeg bare vet at jeg ikke hadde orket å skulle planlegge bryllup frem mot fødsel også bruke all tid sammen med ny baby på bryllupsplanlegging... kosleig å gifte seg med struttemage da :-)

hvis ikke så hadde jeg utsatt det et helt år

det er jo foresten noen som lager et lite og koselig famile selskap og feirer bryllup og dåp samtidig... det går også ann. Dere kan jo invitere til dåp, og vips så kan dere overraske alle med at dere faktsik gifter dere også :-)

Skrevet

Ja, jeg er egentlig enig med dere fleste. Det er kanskje lurt å utsette bryllupet et helt år. Vi har familie over hele landet, så det blir kanskje litt mye for dem og reise frem og tilbake på de få månedene der.

Og ikke minst, det med babytid og komme seg ned i en kjole :P

Tusen takk for gode råd og forslag :)

Skrevet

hvorfor ikke ta bryllup og barnedåpen samtidig?? du kan planlegge og ordne de meste før barnet blir født..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...