Gå til innhold

Sliten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre dere hva dere synes...

Jeg har et barn, studerer 100%, jobber 100%, har alt av husarbeid hjemme.... Synes jeg har mye å gjøre, og er ofte sliten, skikkelig sliten.

Sa dette til mannen min en gang, at jeg var sliten...

svaret jeg fikk: "Hva faen har du å være sliten for??"

Hannes jobb innebærer mye fysisk arbeid, mens min ikke gjør det, sitter på et kontor. Men jeg blir sliten likevel...

Er det jeg som er lat?? Eller er det han som har lite sympati? Jeg trodde det siste, men nå har jeg begynt å tenke på om jeg kanskje er lat, kanskje er det jeg som ikke har like mye pågangsmot som alle andre??

Uff...

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, skole på dagen og jobber du på natten da eller?

eller tar du skole gjennom nki etc?

(i så fall, så ville ikke jeg regnet det som 100% skole)

jeg jobber også på kontor, og det er slitsomt det! ¨

men ikke fyskisk liksom!

alle kan kan jo ha perioder der de føler seg slite, har ikke noe med lathet å gjøre det!

Skrevet

studerer ved høgskole, forelesnionger 4 dager i uka. Så jeg er på skolen 3 dager i uka, da jobber jeg på kvelden. De to andre dagene jobber jeg på dagen, og studerer på kvelden... går glipp av forelesningene 1 dag i uka og, men har ei venninne som kommer med notatene hver gang:)

Synes det er 100% skole jeg ja... stort pensum. Må lese hver dag for å henge med på pensumlista.

Skrevet

æsj, ja da er det 100% skole!!

men hva med å jobbe litt midre da?

Skrevet

Vi har ikke råd til det... For da må jeg ta opp studielån. Og jeg synes faktisk det er greit sånn som jeg lever nå, lurer bare på om jeg har grunn til å være sliten.

Det er jo jeg som gjør alt av husarbeid også, dette pga at han mener det er det eneste jeg har å gjøre av fysisk arbeid, så jeg kan godt gjøre det når han jobber så hardt.

Skjønner han og... men jeg blir så irritert over at han mener jeg ikke har noen grunn til å være sliten...

Skrevet

om du synes det er greit å ha det sli, så fatter jeg ikke helt problemet ditt?

og nei, da har du vel heller ingen grunn til å være mere sliten enn hva vi andre er etter en lang dag, men skole, jobb, husarbeid og barn!:)

Skrevet

Jeg har det som deg (nesten), studerer 100 %, jobber 100 % og tar alt av husarbeid her hjemme. Men jeg har ingen mann. Og ja jeg har også perioder jeg er sliten, men faktisk mindre nå enn da jeg hadde mann. Grunnen er at nå er det jeg som styrer dagene, og har ingen jeg kan forvente noe av. For det sliter også.

Nei du er ikke lat. Å studere er fulltidsjobb i seg selv. Å jobbe er jo en fulltidsjobb. Det å ta husarbeid for en hel familie er også mye jobb.

Hvorfor hjelper ikke mannen til hjemme? Det første må vel være å få ham til å innse at han må hjelpe til han også. En jobb er en jobb uansett om det er kroppen eller hodet som man blir mest sliten i.

Skrevet

"eller tar du skole gjennom nki etc?

(i så fall, så ville ikke jeg regnet det som 100% skole)"

Tar man f.eks. 60 studiepoeng over nettet med studier er det fulltidsstudier så godt som om man går på høyskolen/universitetet. Ofte krever det også mye mer selvdisiplin ;)

Skrevet

jo da, men saken er den at du kan gjøre det hjemme!!!

Skrevet

Og saken er at lesemengden er like stor. Det er gjerne også flere oppgaver som skal leveres.

Forskjellen på å studere på høgskole/universitet kontra det å studere hjemme er minimal. 100 % er 100 %. Og jeg har prøvd begge deler over mange år.

Skrevet

Først og fremst... Det er bare du som kan si om du er sliten eller ikke. Om du er sliten er du nok ikke lat. Latskap fører ikke så ofte til slitenhet. Hva mannen din mener er ikke særlig relevant, med mindre han deler kropp med deg og kan si at slitenheten din er ubetydelig.

Så til det du egentlig spør om.. Om du er berettiget å være sliten.

100% jobb og 100%studier, samt barn og ansvar for heimen høres umenneskelig ut for min del.

Men vi er alle forskjellige og har forskjellig terskel for hva vi makter.

Og du lenger opp i denne tråden, mor med 2 unger, synsingen og meningen din her er helt utrolig lite oppegående.

Om man studerer hjemme, så er man ikke student på ordentlig?

Jeg har studert hjemme et semester, med unge. Dette har definitivt vært det tøffeste jeg har gjort når det kommer til utdanning. Dagene er totalt uforutsigbare når det kommer til studiene. Ikke har jeg visst om eller når jeg får lest. Ikke har jeg fått fulgt forelesninger eller seminarer. Ikke har jeg hatt peiling på hvordan jeg ligger an, fordi det ikke er noen som kan komme med tilbakemeldinger. Ikke er det noen jeg har kunnet gå igjennom stoffet med, så evt tanker og spørsmål har jeg måttet overse.

Tanken på barnehageplass og et vanlig studentliv er for meg et utopi.

Men mulig du ser for deg at å studere hjemme er det samme som dagdriveri. Da har vi litt forskjellig utgangspunkt.

Skrevet

Jeg synes du har nok å gjøre, men samtidig er det noe du velger selv når du ikke vil ha studielån. Greit nok det er ikke så morsomt å betale på studielån til man er 60 men på den andre siden, studietiden min var den beste i mitt liv. Hadde selv to unger da jeg studerte. Uansett er det ikke rettferdig at du skal gjøre alt husarbeid.

Skrevet

jeg hadde vært helt gåen jeg hadde jeg skulle gjort alt du gjør! Jeg har ett barn som jeg bor med alene, jobber 50% og er fortsatt sliten! skal opp i 100% og blir vel enda mer sliten da. Men så er jeg bveldig bedagelig anlagt da :) Har jobbet på kontor tidligere og man blir sliten av det og!!! Bare ikke på samme måten som med fysisk arbeid. Det må da gubben din skjønne! Man blir mer sliten i hodet pluss at det faktisk tar på både rygg og nakke å sitte på en kontorstol hele dagen!

Synes det ikke er rart du er sliten jeg! Få gubben til å hjelpe til mer hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...