Gå til innhold

Noen gode råd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å lure om jeg har litt lite melk... Benedicte er veldig fornøyd på dagen, egentlig hele døgnet, men hun våkner mye mer opp om natten nå. Gjerne kl. 23/24, 2/3 og ved 6/7 tiden før våknet hun ved ved 5 tiden. Hun legger seg kl 19. ( før sov hun hele natten igjenom) Første gang hun våkner hyler skriker, men blir rolig så fort hun får pupp. De andre gangene kan hun ligge lenge å pludre før hun begynner å gråte, sovner med engang etter hun har fått pupp.

Hun får litt frukt på dagen og grøt på kvelden... kanskje det kan hjelpe hvis vi prøver å gi en flaske før hun legger seg...

Noen som har noen gode råd. ( kan være at vi har vært veldig bortskjemt tidligere...he he)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hvor sent gir dere grøten? Vi har ikke begynt å gi den på kvelden enda. Vi er fremdeles på sånn 3-5 på ettermiddagen. For her ble det mye skriking ved leggetid når hun fikk grøt og så velling. Tror det ble for tungt for magen hennes. Vi hadde noen skikkelig urolige kvelder, men har heldigvis sluppet at hun våkner på natta. Det gav seg fort da vi sluttet med vellingen og kun gav grøt.

Kan jo hende Benedicte også blir litt urolig av nye rutiner.

Gir du pupp etter grøten? Tror det kan være lurt hvis du ikke gjør det for da får hun dekket veskebehovet også før sengetid.

HS sa til oss at vi skulle gi flaske etter grøten og at hun da skulle drikke det hun orket. Men når vi begynner med middagsmat så var det smart å venne henne til vann som drikke etter maten.

Hvis du tror du har litt lite melk på kvelden er det jo sikkert bare lurt å prøve å gi henne flaske. Du ser jo fort om hun tar den eller ikke..

Skrevet

Hun fikk først grøt ved 3-4 tiden, da vi skjønte at hun ikke reagerte, har hun fått det 18.18.30 tiden. Jeg har prøvd å gi henne pupp en halvtime før grøten, og etter grøten. Men da skal jeg ikke gi henne pupp etter for å se om det blir bedre. Også kan vi prøve å gi litt flaske senere i dag, da finner vi ut hva hun får i seg...

Takk for gode råd!

Ha en flott søndag, uten sol... ( jeg var sikkelig opptimist tidligere i uken når jeg så værmeldingen...men jammen ble jeg lurt)

Skrevet

Vi hadde litt av detsamme problemet. Amanda våknet ofte om natten når hun var helt liten (og gikk ikke opp nok i vekt), og fikk da en flaske mme på kvelden. Det gjorde at hun sov 1-2 timer lenger før hun våknet. Når hun var ca 3 måneder våknet hun ikke før i 3-tiden første gangen. Det syntes vi var veldig deilig.

Og så plutselig, når hun var ca 3 og en halv måneder, begynte hun å våkne mye tidligere og ca annenhver time for pupp, økedøgn tenkte jeg, men det holdt i seg og ble til en (u)vane... Nå i etterkant angrer jeg på at jeg lot henne spise hele nettene, det har vært fryktelig vanskelig å få henne å slutte med dette. Hvis jeg kunne gjort det om igjen, ville jeg nok vært strengere og ikke gitt henne pupp (eller masse kos) før kl. 3. Så mitt råd er faktisk å ikke gi henne pupp før den "vanlige" tiden, så lenge hun legger på seg og allt er som det skal med henne ellers.

Nå har vi vært igjennom Ferbers sovemetode (hun er over 6 måneder), Amanda får grøt på ettermiddagen, og pupp som siste mål mat og ENDELIG sover hun hele nettene!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...