yasmina Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Her venter vi litt for de to andre er litt smaa enda. De er 13 mnd og 2,5 aar. Vil ha 3 mann tett ogsaa, men ikke for tett. tenker aa begynne proevingen rundt jul. Dere andre da, hva er det som holder dere igjen ?
SandraSalamander Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Hei! Jeg venter fordi jeg vil bli ferdig utdanna først. Det blir jeg etter plana i 2009. Jeg er jo "bare" 21 år enda også, så selv om jeg har lyst på barn, er det likevel noe som sier meg at jeg har godt av å vente litt til:) For enkelte passer det å få barn veldig tidlig i livet, men ikke for meg. I mellomtida drømmer jeg bare, og gleder meg masse til den dagen vi er helt klare.
*_A_* Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Vi venter til september, for å time det slik at en eventuell baby i hvert fall ikke kommer før jeg har fullført bachelorgraden min våren 08. Hvis jeg blir gravid i høst/vinter, vil jeg søke på et studium til høsten 08, som jeg tar permisjon fra, siden jeg ikke vil rekke å jobbe så mye at jeg får foreldrepenger. Etter permisjonen - rett ut i jobb! Om det kun blir deltid, går det bra. Klaffer det ikke i høst/vinter, da må vi vente til jeg har fast jobb... Så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet... Har ikke barn fra før.
Shauri Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Jeg venter bare på samboeren min egentlig.. hehe. Vi bygger rekkehus som skal stå ferdig i mars 08, så skjønner jo godt at vi bør vente litt. Nå har jeg jo aldri vært gravid, men ser ikke for meg at det er så kjekt å drive med flytting og slikt mens man er gravid. Håper uansett at jeg får overtalt han i løpet av høsten til å begynne prøvingen
Nummer tre <3 Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Halla! Jeg venter på samboer'n min egentlig! Han sa han ikke var klar enda, så siden jeg ikke får blitt gravid nå med termin før sommeren så ble det april-mai neste år så jeg får termin i januar-februar. Vil ikke ha termin før jul eller oppi julen.. Vi har jo bestemt oss da.. så jeg har jo noe å forholde meg til... Hvis alt skulle klaffe da! Håper jo på det! Men det er jo planlagt sånn at det ikke gjør noe om det tar litt tid... sen vinter og vår tror jeg blir fint å føde på... klem
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Vi venter fordi bemanningssituasjonen på jobben min tilsier at jeg må være tilstede ut januar, de er dønn avhengige av meg og jeg har ikke hjerte til å svikte. Har vært gravid to ganger og har vært like dårlig begge gangene. Konklusjon: jeg kan ikke bli gravid før jobben tåler at jeg blir sykmeldt. :-D Nina
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Venter på å få sjekket stoffskiftet og litt sånn greier. Men mest av alt venter jeg på mot. Blir så nervøs. hehe
Høstspire 2011 Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Hei alle sammen=) Jeg venter egentlig nå bare på at IKM skal komme i morgen=) Jeg slutta på pilla på lørdag, og nå er det ubeskytta sex her etter tr=) Sambo er heller ikke helt klar enda, men sier at dersom vi har ubeskytta sex vil det bli spennende, og i en alder av 28 år føler han det begynner å bli på tide. Han føler seg likevel ikke helt klar enda, men at han kanskje kan være klar over jul. Da jeg sa at den lille vertfall ikke kommer før tidligst i mai, følte han det gjerne ikke var så værst allikevel=) Er så spent på hvordan det blir etter mensen min som kommer i morgen=) Forhåpentligvis sitter spira i løpet av august selv om vi egentlig ikke begynner vår første pp før i september=)
lykkelig-mamma Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 hei Vi venter på oktober måned.Jeg er i siste år i utdanningen min, og erferdig i mai 08. Jobber deltid ved siden av skolen, og får slik mligheten til å jobbe litt ekstra til permisjonen. Viktigste er selvfølgelig at terminen ikke er i eksamenstiden Gleder oss utrolig mye! Bare en og en halv måned igjen!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Hei. Jeg ser at du fortsatt er veldig ung og at det egentlig ikke har noen hast med å bli gravid (?). Jeg mistet et helt grunnfag pga svangerskapskvalme. Det er mange som opplever å bli syke/i dårlige form når de går gravide. Dersom jeg hadde så kort tid igjen av utdannelsen min ville jeg ventet til jeg var ferdig og fått en jobb. Det er så utrolig mye bedre å ha et års permisjon med bra lønn fremfor en kvasi-variant når man har vært student. Uansett, lykke til! :-D
lykkelig-mamma Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Hei Takk for omtanken. Vet alt om svangerskapskvalmen, har vert der før. Har også hørt alle grunner for og mot å vente lengre. Vet mange ville ventet, og vet mange også angrer på at de ventet. Vi har diskutert oss imellom og bestemt at det er dette vi ønsker. Alle aspekter har vert i tankene, økonomien vår er langt fra et problem. Det med alder og bråhast er en ting. Klart det ikke er noen bråhast, men er det et must? Mener ikke å vere agresiv eller frekk her Vil bare si at dette er nøye gjennomtenkt og det er dette vi ønsker.
Venter på 3_de spire Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 Venter på time med gynekolog!! Var med fastlegen for å ta ut spiralen, men ble henvist til gynekolog. For hun greide ikke finne spiralen. Jeg var så klar for å starte prøvinga. Har time med gynekolog 10.september. Så da blir det prøving! Skal også i et bryllup i juli-08, så vi kan ikke være fødeklare da. Har to gutter fra før.
DolphinGirl Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Jeg venter på at jeg skal føle at jeg har økonomi til det. Vi har gode jobber, og samboer tjener ganske godt (og han er klar som et egg til å få baby), men likevel er jeg så redd for at vi ikke skal få råd til det. Mulig det er en egoistisk tanke, og skulle gjerne hatt andres synspunkter på økonomi og baby.
Venter på 3_de spire Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Dersom dere har jobb begge to, er det vel ikke noe i veien for å prøve?? Jeg har jobb nå, men hadde ikke opparbeidet rett til foreldrepenger de to andre gangene. Har også vært hjemmeværende med barna, mens de var små. Så vi har greid oss på 1 inntekt + kontantstøtte. Har gått helt fint og vi angrer ikke, men gleder meg til kunne få lønn mens jeg har permisjon neste gang. Hvor mye tjener dere da?? Jeg tjener 180 000,- i året, jobber deltid Mannen min tjener i overkant av 300 000,-
DolphinGirl Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Det var godt å høre. Jeg tjener litt over 200 000 i året, og samboer rundt 300 000. Jeg tror jeg er redd for økonomien på grunn av at vi bør kjøpe større hus og/eller pusse opp det vi har og jeg er livredd for større huslån. Samboeren min prater hele tiden om å bruke penger og er flink til å bruke penger og det gjør meg enormt stresset Økonomien kommer nok til å bli mer anstrengt, og jeg er redd det kommer til å bli et krangle-tema. Men det er godt å høre at det går an å få 3 barn med denne lønna
En snupp - og en knert i magen Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 På bryllup Hehe - ikke at vi er sånn at vi mååå gifte oss før vi får barn, men siden vi også venter på at sambo skal gjøre ferdig doktorgraden, og siden bryllupsdatoen er satt, så venter vi - til sommeren 2008! Gjett om jeg gleder meg
spiren_81 Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 Bryllupet.. Som er til sommeren neste år..
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 26. august 2007 #18 Skrevet 26. august 2007 Venter til Oktober.. ene og alene for da kan jeg gjøre ferdig et år med vidreutdanning. Greit å styre terminen unna eksamen... Men nå er det bare 1 syklus til vi starter prøving:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå