Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Huff, jeg syns det er så flaut å kjøpe de boksene med NAN. Jeg ammer - har masse melk, men bruker NAN til grøten - orker ikke alltid pumpe meg, eller det passer ikke alltid. Men, syns det er så flaut å kjøpe det, føler meg som en dårlig mor, litt pinlig, jeg vil jo ikke at de på butikken - eller folk jeg møter på butikken skal tru at jeg gir mme og ikke ammer barnet mitt. Flere som har det sånn? - Og dette er ikke noe disse innlegg til de som gir mme.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 det har jeg aldri brydd meg om,tror heller ingen reagerer på det:-)Men sant,jeg syns det er flaut å kjøpe bind og dopapir..hehe-alt en skal tenke på/bekymre seg over;-)
Gjest Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 He he, kjøpp heller hipp da vel, for det vet ikke gammeltfolk hva er Nei, seriøst, jeg synes ikke det gjør noe å kjøpe nan, men så hadde det ikke gjort meg noe om folk trodde jeg ikke ammet ungen min heller da...
Twisted Sister Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Høhø, tror ikke folk tenker sånn når de ser deg kjøpe nan. - Om noen mot formodning skulle gjøre det så sier jo det mer om dem enn om deg.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Tvert imot-jeg er stolt når jeg handler nan for da vet jeg at barnet mitt får i seg akkurat riktig mengde næringsstoffer til hvert måltid!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Takk for at dere tok meg seriøst Jeg skal prøve å glemme de tankene... Og dorull, bind, tamponger og asan har jeg ingen problemer med... hehe Heller ikke hemoridekremen etter fødselen...
Gjest Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Det der har jeg aldri tenkt på!! Jeg ammer ikke lenger. Mener du at folk ser ned på meg for at jeg ikke ammer og gir Nan istedet?????
Diva Muffin Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Jeg møtte hun som tok i mot ungen min på butikken første gang jeg kjøpte nan.. Og hun følte selvfølgelig for å kommentere det. Jeg angrer på at jeg la ut om ammeproblemene mine, og ikke heller bare sa at det ikke var noe som angikk henne. Ammepresset er jo helt sinnsykt! Jeg fikk ikke noe som helst hjelp utover at de konstaterte at hun sugde bra og at jeg kunne få legen til å skrive ut resept på noen tabletter ment for kvalme som hadde en bivirkning som var mer melk. På sykehuset de to dagene etter fødsel fikk vi heller nesten ingen hjelp.. Så var jeg på 6-ukers kontroll hos legen, og vi snakket litt om prevensjon og PCO og sånne ting, og det tok ganske kort tid for han å finne ut at jeg hadde dårlig utviklede melkeganger, som en følge av hormonforstyrrelser i ungdommen.
Mrs. Bouquet Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Jeg har dessverre aldri kunnet amme jenta mi, så har kjøpt NAN i 6 mndr. nå. Det er da mange som ikke kan amme, eller man trenger litt å spe på med. Barnet må jo ha mat! Ikke pinlig i det hele tatt. Kassadamen tenker ikke over hva folk handler vel. Er mer pinlig å kjøpe øl!
tine29 Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Hæ, mener du dette seriøst? Unnskyld meg altså, men dette syns jeg var veldig rart..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Jeg syns også det var litt pinlig i begynnelsen. Ikke viss jeg kjøper det i en by men viss jeg kjøper det her jeg bor, på bygda.... Syns også det var litt pinlig å kjøpe bleier til noen som var på besøk før jenta mi blei fødd. Vet det høres rart ut og jeg kjøper det jo men liker det ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #12 Skrevet 5. august 2007 Jeg driter i hva folk som jobber i butikk tenker! Det er jo ikke akkurat verdens smarteste mennesker det!
simbamamma Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Det er vel du som ikke er så smart, Anonym 11:52...! Til HI: Prøv å ikke tenke på det, du. Det er som en over her sier; hvis de bryr seg med det, sier det mer om dem enn om deg.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #14 Skrevet 5. august 2007 Jeg fikk mannen min til å kjøpe mme i begynnelsen da jeg syntes det var et enormt nederlag å ikke få til å amme. Går greit nå da.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #15 Skrevet 5. august 2007 Jeg takker veldig for de som har produser NAN, jeg har ikke melk..skulle virkelig ønske jeg kunne amme. Er jo ikke flaut og kjøpe NAN, det er ikke alle som kan amme, sånn er det bare - desverre!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. august 2007 #16 Skrevet 5. august 2007 Syns det var pinlig NÅR jeg amma, men ikke etter at jeg slutta
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #17 Skrevet 5. august 2007 Simbamamma- Hvorfor sier du at jeg ikke er så veldig smart? Det vet du svært lite om!
Gjest Skrevet 5. august 2007 #18 Skrevet 5. august 2007 Vet du hva? Akkurat det bryr jeg meg lite om.. Jeg ammer ikke fordi det rett og slett ikke var nok sugeevne i min lille gutt. Så her er det bare NAN. Bryr meg hverken om å kjøpe NAN, bind, ob, dopapir eller noe. Gi fanken i hva folk tror.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #19 Skrevet 5. august 2007 Anonym 11:52 og 18:16: Muligens fordi du påstår butikkansatte er dum? Er selv butikkansatt med 5 i snitt da jeg gikk ut av VK1. Jeg var slik i begynnelsen også. "Flaut" å kjøpe nan når jeg ammer, og "flaut" å kjøpe bleier og ammeinnlegg før fødsel=) Men nå bor jeg på en liten plass hvor alle kjenner alle, tror ikke jeg hadde tenk slik om jeg hadde bodd i en by. Anonym nå=)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #20 Skrevet 5. august 2007 Ja ja, det finns sikkert unntak. Jeg har jo hatt sommerjobb i butikk osv. Men de som har det som karriere er som oftest dummere enn folk flest, for hvis de hadde vært smarte så hadde de kjedet livet av seg i en så lite utfordrende jobb.
OsloMor Skrevet 5. august 2007 #21 Skrevet 5. august 2007 Jeg må gi Nutramigen til lille-snuppa på flaske, rett og slett fordi jeg må venne henne til å drikke det. Det er ikke bare mme, men faktisk melkeerstatningen hennes (hun er multiallergiker og reagerer deriblandt på melk og soya) for de neste årene, og nåsom hun begynner i barnehage MÅ det bli en naturlig del av kostholdet hennes. Jeg har masse melk, går på streng diett og ammer som fy ellers (t.o.m. om natten enda), men har opplevd å få lange blikk når jeg har gitt lille-snuppa flaska i vogna. Herregud og teit egentlig!
Lenemor-mammaen til mikael Skrevet 5. august 2007 #22 Skrevet 5. august 2007 jeg har måttet slutte å amme av flere grunner, og ja, jeg synes det er veldig flaut, fordi jeg får så mange stygge blikk. som sier: "hun vil sikkert ikke amme" "hun klarer ikke å amme" ++ det er utrolig slitsomt, men jeg prøver å overse det, ungen må jo få mat!
Gjest Renate&Nydelige Christina Skrevet 5. august 2007 #23 Skrevet 5. august 2007 Seriøst? Unskyld meg men da har du et stort problem..herregud!!! Hjelp, jeg tør ikke kjøpe kneippbrød!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #24 Skrevet 5. august 2007 Oi, her var det mange som har svart i løped av dagen. HI her.. Flere som meg som syns det var flaut mens de amma, jeg ammer - har masse melk, men NAN er til grøten. Grunnen til at jeg syns det er flaut er akkurat det at noen kan tenke : herregud ammer hun ikke barnet sitt... Men, det er jo det jeg gjør... Jeg har nok ikke et stort problem som Renate&Nydelige Christina mener...hehe, men vi mennesker er jo så rare, og har våre sære sider alle sammen. Og til hun som mente butikkansatte var dumme... - ehh - tenker mange ganger at en slik jobb må være fin jeg, snakke med folk, se mange folk, kunne strekke litt på bena, sjaue litt, sitte rolig i kassa etc.. Selv er jeg utdannet og jobber som eiendomsmegler i Oslo.. ikke noe bedre det hvertfall
TM2006 Skrevet 5. august 2007 #25 Skrevet 5. august 2007 Hei. Nei hvorfor i alle dager skulle jeg føle på det? Ingen vet min grunn til at jeg ikke ammer lengre. Hvorfor jeg ikke ammer er det ingen som har noe med. Tror ikke noen reagerer på det heller, har aldri merket noen olme blikk i hvertfall..... Ikke tenk på det, kjøp Nan`n din du og kos dere med grøtmåltidet:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå