Gå til innhold

Hjelp, 2år gammel jente og forstoppelse??!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi ble 2 år i april, og nå går vi på 3. dagen uten bæsj. Hun drar seg av og til i bleia bak og sier "aoa". Men dette skjer kanskje 2 ganger om dagen, go resten av dagen er hun blid som en sol, eller i alle fall sitt helt vanlige humør ;o)

Men hva gjør jeg for å få fart på magen hennes`? Kan jo også tilføye at hun ikke har vært videre storspist etter at det stoppet opp der nede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får vi ting i gang ved at han får malt-ekstrakt.

Jeg putter bare 2 sjeer i melka hans når det har gått noen dager uten bæsj, og da kommer det neste dag.

Har hun skikkelig vondt og må bæsje nå så ville jeg gitt henne microlax.

Men ved og gi rosin, sviske, så skal det få ting i gang altså.

Har selv en 2 åring som sliter med forstoppelse.

Skrevet

Tusen takk for svar :o)

Tenkte på malt jeg også, men det har jeg jo ikke hatt i hus siden vi drev med mme...

Microlax, får jeg det reseptfritt? Og på apotek går jeg ut fra?

Tror egentlig jeg har gitt opp rosin og sviske nå i og med at hun ikke vil spise noe særlig. NOe som er flytende skal jeg nok alltids klare å få i henne.

Skrevet

svisker, rosiner og yoghurt skal visst hjelpe litt hvertfall.. og man kan vel blande inn litt malt i maten/drikka som man gjør med spedbarn også! Håper det gir seg snart.. vår jente hadde forstoppelse når vi var på ferie.. stakkars liten...

Skrevet

Ja, reseptfritt på apotek. :)

Yoghurt er vel ikke så bra når de har forstoppelse, men bra som forebyggende.

Malten kan dem spise bar også.

Min gutt hadde forstoppelse nå i ferien, og da tok jeg melk + litt varmt vann som jeg blandet malten inn i (blander seg lettere i varmt vann) og litt sukker. Nam sa gutten min og slurpet det i seg. Hehe.

Skrevet

Jeg mener og tro at de har Malt-ekstrakt på bensinstasjoner.

Skrevet

Vesla mi på 2 år har slitet med forstoppelse siden hun ble født, og det som gir best uttslag her er en god dose Laktulose.

Ellers har vi faktisk også hatt svært god nytte av Bokstavkjeksen, med massevis av fiber og fullkorn som er supert for magen. Den er så super for henne at vi merker svært godt når hun har spist lite eller ingenting av den på en stund, da blir hun hard i magen med en gang, og lite avføring.

Skrevet

Rosiner, svisker (evt sviskekompott) eller sviskesaft gjør susen her!

Skrevet

Når man snakker om sola... Mens jeg svarte siste gang så serverte snupp en bleiefull med avfall :oDDD Utrolig hvor glad man kan bli av noe så bedritent, hehe. Hun fant frem gitaren sin og sang av full hals mens hun "spilte" og jeg skifta for en gangs skyld en gledelig bleie.

Men tur for å få tak i malt blir det uansett - greit å ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...