Gå til innhold

Ang flekker på tøy av middagsglass....


ina:)

Anbefalte innlegg

lille snuppa er bare intressert i middag glass fra Hipp. Har bare funnet 2 ulike slag som er for de på 6mnd. Det ene middagsglasset er orange og setter flekker på klærna som jeg pokker ikke får av. Har forsøkt med vanish, Ulike sånne til å spraye på flekker + vaskepulver og skyllemiddel, men like herlig er det orange flekker både på mine klær og hennes. Vi griser litt når vi spiser hehe. Utrolig kjedelig med alle disse klærna som blir "ødelagt" fordi jeg ikke får bort flekkene. Noen tips???hva er det egentlig i disse middagglassene som er så sterkt at det ikke går bort i vask??Litt tankevekker da dette er middag beregnet på små sarte mager.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en inne på desemberklubben som sendte mail til nestle angående dette siden flekkene ødela klærne hennes. Dette fikk hun til svar:

 

..........

 

Hei,

 

Takk for mail.

 

Vi beklager flekker på klær. Naturlige fargestoffer i råvarene kan være vanskelige å få bort i vask.

 

Når vi lager barnemat moses denne godt (spesielt på de laveste trinnene (4 og 6 md) for at barna skal få maksimalt utbytte av næringsstoffene. De naturlige fagestoffene i råvarer som gulrot, tomat, paprika, bær og frukter kan sitte ekstra "løst" i finmoset mat, og dermed gi noen vanskelige flekker når man får det på tøyet. Dette beklager vi, men kan dessverre lite gjøre. Kunstige fargestoffer er lettere å fjerne i vask, men dette er ikke lov i barnemat og heller ikke noe vi ville ha ønsket å tilsette.

 

Hvordan en skal få fjernet flekkene er avhengig av hva som er årsak til flekken og materialet/stoffet den sitter på. Kontakt gjerne Forbrukerservice på

Lilleborg fabrikker tel. 800 33 444 for å få tips der om fjerning av flekker fra deres flekkfjernings-service.

 

Fra en mamma har vi fått anledning til å formidle dette tipset: "Legg tøyet i en vinuskarm el.l. på et solrikt sted, med flekken(e) godt synlig. Solen vil bleke dem bort på noen dager. Jeg la den ene bodyen i vinduskarmen på vaskerommet, for der har jeg morgensol, og den er veldig skarp. Først vasket jeg og tørket plagget, så la jeg det til med flekkene godt synlig. Etter tre dager var flekkene *sim-salla-bim* BORTE!! Den jeg prøvde det med var en hvit bomullsbody. Men nå ligger Adidas genseren og supergirl bodyen også på bleking".

 

Et annet tips er å sprøyte Zalo direkte på flekken og la det ligge flere timer før du kjører plagget i vaskemaskinen.

 

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Marianne Hardeng Aaberg

Forbrukerkontakt

 

www.nestle.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så får du begynne å bruke oransje klær på babyen din.

 

Begynner også å få dette problemet, med oransje flekker på ermene og under haka. Det funker med Zalo på andre flekker, så jeg prøver Zalo på de vanskelige oransje nå. Og skal kjøpe en sånn forklesmekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar jenter:=) ja nå får jeg da enten prøve å legge tøyet i sola, gå til innkjøp av kun orange klær eller iføre snuppa regndress når hun spiser hehe :=))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...