Gå til innhold

toerre "flak" i hodebunnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

leon har eg stund naa vaert ltt toerr i hodebunnen og det ser ut som hudflag over hele hodebunnen. de sitter godt fast(mamman har proevd aa plle litt) er dette noe jeg maa fjerne, eller vil det forsvinne av seg selv med tiden? han har mye haar, saa det synes ikke med mindre man leter oppi der... jeg vil ikke begynne aa styre med aa ta det bort med mindre det er noedvendig...er det det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om det er skurv. Er ikke farlig, men hvis du synes det er ekkelt kan du prøve å fjerne noe av det ved å la ham ligge med olje i hodebunnen overt natten i noen netter, det ble mye bedre på jenta mi etter et par netter. Hun har fortsatt noe, men det plager jo egentlig ingen, det var bare jeg som syntes det så ekkelt ut... hehe:)

Skrevet

Det forsvinner av seg selv etter hvert, så du trenger ikke stresse med det hvis det likevel ikke er så synlig.

Skrevet

Gutten min hadde det samme og jeg ble rådet til å kjøpe salisylsyre på apoteket og smøre det tørre området med det. Etter noen timer fjernet jeg skurven med lusekam. Gikk veldig fint. Han mistet litt hår samtidig da. Men man må ikke fjerne det, det plager ikke babyen. Men det syntes så godt på lillegutt, siden han er ganske lys.

Skrevet

På helsestasjonen sa de at det faktisk KAN være litt plagsomt, fordi huden under det seborriske eksemet ikke får puste skikkelig.

Smør med vanlig babyolje, la virke over natta og fjern forsiktig med en kam.

Enkelt og greit.

Skrevet

takk for svar! :) Maa si at det ikke virker som at det plager lillegutten min. Han er en veldig foerrnoeyd baby virker det som, saa da tror jeg bare jeg laer det vaere og vneter paa at det skal forsvinne av seg selv. Syns ikke det er mye og man ser det bare om man har nesen oppi haaret hans. :) hadde bare faatt inntrykk av andre traader at dette MAATTE bort... Er veldig glad for at jeg ikke maa det likevell. tror ikke det er saa goey for baby at mamma begynner aa slite av han baade hodebunn og haar! :S

Skrevet

Det er nok ikke så veldig plagsomt for de små, men laget kan bli veldig tykt og gult etterhvert hvis man ikke gjør noe med det! Det kan faktisk begynne å lukte av det også..

Jeg smører med babyolje om kvelden og piller litt neste dag, vil ikke grave for hardt og lenge i slengen fordi lillegull har så mye fint hår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...