Miss Misantrop Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Noen som har noen meninger om Ludvig Nessa & Co? En god kristen eller bare en oppvigler.. http://www.tullingtoppen.com/tullinghistorikk800.htm
Gjest -<<- Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 God kristen. Ravende gal. Gjennomført ond. Må det være en motsetning?
Miss Misantrop Skrevet 6. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2007 Et litt på siden av temaet spørsmål... jeg liker symbolet, nicket ditt... hva betyr det? Og nei det behøver absolutt ikke være en motsettning. Det har man jo sett flere ganger opp igjennom historien. Korstog, heksebrenning, fikling med alter gutter, bombing av abort klinikker,... Har du forresten sett filmen Magdalena søstrene....
Gjest -<<- Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Betyr ingenting, det er bare fordi jeg er allergisk mot googlbare nick. Ikke sett Magdalenasøstrene, er den god?
Gjest Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Jeg tror den mannen egentlig skulle vært misjonær i Afrika eller no sånt jeg.Leste nemlig et intervju med han i en avis hvor han sa at han ble kalt av Gud til å reise ut som misjonær men han gadd ikke.I stede begynte han med å drive disse kampanjene sine mot abort .... Hmmm tenker jeg da, gubben var altså ulydig mot Gud i første omgang også starta han en virksomhet på eget initiativ....ikke rart det er sånne dårlige frukter av det han gjør....tro om han egentlig handler ut i fra sin egen dårlige samvittighet ?Kan virke sånn....."på frukten skal treet kjennes.."
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 eg er abort motstander ( skyt meg viss du vill, men ikke babyen i magen er du snill ) eg synes det finnes bedre alternativ enn abort ( hvorfor ikke adoptere barnet bort viss du ikke er " klar" for det ) eg er veldig lei av at abort blir framstilt som den " enkleste " løsningen eller den eneste løsningen. eg synes all tale om abort i såpeserier og slikt bør forbys ( jenter hører jo om abort som den enkleste løsningen allerede i skule alder ) eg trur det har påvirket litt. eg er og imot tenåringssex. og eg mener at er dem ikke klare til å f¨å barn så bør dem ikke være klare til å ha sex heller , men alt di ser på tv og hører om for tida er sex sex sex, ( eg ble selv mor som tennåring forresten) og det er alltid spørsmål skal du beholde barnet, alltid kommer dette spørsmålet, som om abort var verdens minst ufarlige mest dagligdagse ting. eg ser på " celleklompen " som en baby fra egget er befrukta ( igjenn skyt meg viss du vill) over til Nessa, som var det me egentlig skulle diskutere, så trur eg en kommer mye lenger med nåde. og eg tenker på alle di som har tatt abort, og etterpå har angra seg, eller alle di som har mista barnet i spontan abort. hvor fælt er det ikke for dem å få en sånn plakat med slike bilder oppi fjeset. eg ber Gud velsigne Nessa og vet at Gud kan gjøre kampen hans litt mer nåde basert. det var en gjeng med ungdommer som stilte seg opp foran stortinget og stod med en tape bite over munnen der det stod " LIV" og sånne demonstrasjoner trur eg di kommer lenger med. trur absolutt at abort saken bør demonstreres mot, men ikke ved å skade eller såre folk. en må ikke glemme nåden og at vi alle er avhengig av den samme nåden. eg trur abort kampen hadde vunnet et stort slag hadde ssex presset blant unge blitt mindre, og det hadde blitt mindre hadde ikke såpe seriene bare handla o sex
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 ja det har blitt gjort mange fæle ting i kristendommens navn. men var det etter kristen tru ? eller etter alles tolknig av bibelen ? nei, det var etter demmes tru og demmes tolkning av bibelen. alle kristne trur ikke at barn som ikke er døpt havner i fortapelsen heller, selv om det er noen som sikkert gjør det enda
Gjest Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Er helt enig med deg anonym i å bare velsigne Nessa. Men det utelukker ikke det faktum at disse kampanjene har ført til større forakt for kristne mnsk og de kristnes meninger.Når det ikke handles i Guds kjærlighet og i en god Ånd så går det ofte sånn.Pr. i dag så er jo abort tallene veldig høye og det etter årelange diskusjoner fra de kristne rundt dette emnet.Det bare viser at det mange religiøse kristne gjør ikke har noen positiv virkning i dette sprsmålet . Jeg syns f.eks et sånt utspill som krf kom med i år 2000 som å redusere overgangsstønaden fra 10 år til kun tre år for enslige forsørgere og gjøre barn av enslige forsørgere enda svakere økonomisk var prikken over I -en når det gjelder hykleri for å si det sånn.Her driver de å roper om at abort er fy åsså gjør de en sånn ting.......he???Fatter de ikke at en sterkere økonomi for enslige forsørgere er med på å få NED abort tallene????Fatter de ikke at det er en grunn til at folk i det hele tatt vurderer abort?Jeg ble veldig skuffet over dette hykleriet altså. Jeg forventer meg nemlig at abortmotstandere har såpass med nestekjærlighet og empati at de skjønner at spiren i magen skal ha et liv etter at det har kommet ut av magen også....eller driter dem bare i bebisen da da? Jeg forventer at alle menigheter som forkynner nei til abort fra prekestolen skal tilby unge jenter GRATIS barnepass, GRATIS barnehage og hjelp på alle livets områder etter fødselen også.Dersom de ikke viser denne typen omsorg så anser jeg deres " nei til abort" prekener som pisspreik. Bare for å si det ....neida jeg er IKKE FOR abort....jeg er bare I MOT hykleri......
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 helt enig i at en skal gjøre det lettere å bære fram barnet. har selv to barn som kom på særdeles dårlige tidspunkt økonomisk den første kom da eg var 19 og student. gubben var arbeidsledig og eg fikk ikke fødselsstipend, for eg kom ikke inn på skole. me spiste pasta med ketchup til middag hver dag den andre hadde gubben nett gått i fra meg ( han kom til bake da, mot slutten av graviditeten) så eg satt der alene med en ettåring, uten noen form for avlastning ( trur han hadde h*n to uker på di 8 mndene vi var fra hverandre) og skulle snart få nr to. han forandra seg heldigvis enormt på disse månendene. da ungen kom og vi var i lag igjenn så var det igjenn et økonomisk mareritt. han fikk etterhvert dårligbetalte jobber, men vi klarte oss ikke økonomisk, så vi levde på bønnesvar. eg mener at ja, gi unge alenemødre mye støtte, men gjør det og mulig for unge par å bære fram barnet, gjør det mulig å være i lag med den en elsker uten å måtte slite seg i hjel økonomisk. det er mange som faktisk blir alene mødre nettop av den grunn. bare så du vet at eg sikkert hadde hatt en trillion grunner til å ta abort selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå