Gå til innhold

Noen som vet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvor mye det koster å gifte seg i kirken?

Bare det i kirken lissom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster ingen ting å gifte seg i kirken du sogner til, men skal du gifte deg i en kirke i en annen kommune så er det nok alt fra 1000-2500,- tror jeg.....

Skrevet

gratis i den du hører til

1000 der foreldrene dine bor

3000 for de andre

Skrevet

Såvidt jeg har skjønt er det litt opp til kirken selv.. Noen kirker tar ikke betalt selv om du ikke bor der, mens andre gjør det. Og noen tar samme pris om foreldrene dine bor der eller ei. Mener jeg hørte noen jeg kjenner si at de måtte betale full pris der de gifta seg, selv om foreldrene bodde der, selv om de selv hadde bodd der mesteparten av livet og selv om de var både døpt og konfirmert der. Men skal ikke si sikkert. Det enkleste er å ta kontakt med kirker du vil gifte deg i, og spørre dem.

eneste jeg vet sikkert er at sjømannskirka på Gran Canaria tar 3000 kr :)

Skrevet

tusen takk for alle svar jenter :)

jeg bor nå i tønsberg men jeg vil gifte meg i ramnes kirke for jeg er oppvokst der og døpt der. men hvordan får jeg tatt kontakt med kirken?

*sikkert dumt spr mål, men jeg har ikke gifta meg før* hehe

Skrevet

Jeg skal også gifte meg i en annen kirke enn jeg sogner til, men skal på den andre siden gifte meg i den kirke jeg ble døpt i.

Jeg har en venninne som gifter seg der i år da, så der fikk jeg tlf.nr. Men går du inn på www.kirken.no, kan du finne din region, og så finner du de ulike kirkene og kontaktinformasjon der...

Skrevet

hehe.. tusen takk :D

enda et dumt spr mål..

hva er det jeg skal si?

er det kirken jeg må kontakte for å finne dato osv?

er det noe annet jeg må kontakte før jeg gifter meg?

Skrevet

Eg bare sa kem eg var, og at eg skulle gifte meg og om den og den datoen var ledig... Måtte til og med ringe inn igjen etter noen mnd for å endre datoen...

Du må også ha noen papirer fra likningskontoret, men disse kan du finne på nett.

Datoen finner du, og ringer kirka for å finne ut om de har ledig...

Skrevet

hvilke papirer er det da?

må jeg på ligningskontoret for å få tak i de da eller??

Skrevet

Brud og brudgom må fylle ut hver sin egenerklæring, og hver deres forlover må fylle ut hver sin forlovererklæring. Disse kan lastes ned fra nett også. Disse må leveres inn til folkeregisteret, og dere får da en prøvingsattest. Den kan ikke være eldre enn 4 mnd når dere gifter dere. Det kan jo være greit å ha tenkt ut en alternativ dato på forhånd, når dere skal ta kontakt med kirken, for å høre om den er ledig. Ellers er sikkert de behjelpelig med å fortelle hva dere må ordne og tenke på, av sånne praktiske ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...