Gå til innhold

Angående vekstestimering??(tror d heter d=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får alle tilbud om å finne ut hvor mye cababyen veier på ette eller annet tidspunkt i graviditeten??

Må vi d??

Dumt spørsmål, men siden jeg ikke vet, spør jeg.

=)=)

:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke slik jeg har forstått det....er du veldig tynn og lita vil de gjøre det for å se om det er mulig for deg å føde normalt. Har du svangerskapsdiabetes eller lagt på deg velig mye slik at de mistenker en stor baby vil de nok anbefale vekstestimering.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skal ha 2 har hatt en, da var babyen litt rund rundt magen men vekstestimering nr 2 var allerde bestemt...mest sansynlig fodi jeg har hatt en alvorlig sykdom først og legene er nødt til å følge meg opp og da trenger de en knagg å henge ting på...som f.eks vekstestimering.

Men mitt intrykk er at det ikke er vanlig...

Skrevet

Jeg fikk da jeg gikk over termin sist fordi ungen var høyt oppe på kurven og de ville forsikre seg om at hun ikke ble for stor. Jeg får det denne gangen også med mindere jeg føder i morgen eller ibegynnelsen av uka. Denne ungen er nesten ut på det hvite og blir helt sikkert stor.

Skrevet

Nei, det er som regel en grunn til at de gjør det, f.eks. dersom du tidligere har født et stort barn, at du har høyt SF-mål, svangerskapsdiabetes el.l.

Skrevet

de jeg kjenner som har fått det, har alle vært feil.. de måler ungen stor og ut kommer de små liksom.. hørte et tilfelle der det ble ks fordi de mente ungen var for stor.. 5 kg eller noe og ut kom en liten på 2850 g... så de tar ofte feil etter det jeg har hørt..

Skrevet

NEI, alle får det ikke.

Hvis de har mistanke om stort barn som ved diabetes eller høye symfysemål, eller at du er lav av vekst.

Eller hvis du skal ha flerlinger.

Skrevet

Hos meg bommet de på 1 kg, den andre veien... Tror det er like vanlig!

Skrevet

Det er ikke vanlig å få det. Jeg fikk det på grunn av seteleie odg stor baby med begge mine jenter. Bommet en del med begge. Første sa de var 3900 men var 4690g dagen etter måling. Nr 2 sa de var over 4900 men var 4440 samme dag.

Skrevet

Er 160 lang da...

men ikke hatt noe svangerskapsdiabetes el noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...