Bettybu Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 ...Har dere nøkkel i do døren?? Eventuellt hengende høyt oppe LIKE VED døren?? ( Visst dere har småbarn og er redd for at de låser seg inne...) Noe av det verste jeg vet er å gå på do uten å få låse... når jeg er på besøk/har besøk. Når kun jeg og gubben/poden er hjemme låser jeg sjelden..lukker ikke alltid døren heller....
Anne-B. Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Vi har samme typen lås på do og bad som på ytterdøra.. Om snuppa skulle låse seg inne, så åpner vi enkelt med en skrutrekker. Hater også å ikke ha muligheten til å låse når jeg skal på do, jeg syns det er fryktelig ekkelt å sitte der og gjøre sitt, også buser det plutselig inn noen! Hjemme med samboer og datra mi er det ikke alltid jeg låser, nei. Ingen av dem som kommer inn da, hehe, men jeg låser om jeg vil rømme unna litt
Maisie Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Vi har nøkkel på innsida av dodøra. Er greit å vite at man kan få være i fred når man er på do eller gjør andre ting på badet, og slippe å få noen overraskende inn på badet.
Sommer & sol:-) Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 liker og å låse døra borte,gjør det noen ganger hjemme hvis jeg vil være litt ifred på do..men bare når lillegutt sover,,ellers må jeg ha han med,, så ja vi har nøkkel stående i døra.. frøkna på 6 år rører den ikke,lillegutt er for liten enda.. men når han blir stor nok må vi ta den bort så klart,,
Gjest Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Vi har en nøkkel hengende i en øyekrok høyt oppe ved døren. Den henger i en nøkkelsnelle (sånn med en tråd som du kan dra ut,vet du). Dermed er det bare for gjestene å trekke den ned og låse døren - men småttisene har ikke sjanse til å nå den
mammaen til G & A Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Har laas paa doeren, og noekkelen ligger paa toppen av doerlista utenfor. Vi har allerede hatt den skrekken med at eldstemann laaste seg inne paa rommet sitt da han var liten. De amerikanske doerhaandtakene er annerledes enn hjemme i Norge, saa jeg fant ut at en metall kleshenger faktisk faar opp noen doerer her=) Jeg snudde fort haandtaket paa doeren hans, saa skulle han lukke doeren saa fikk han ihvertfall ikke tuklet med laasen fra inne paa rommet sitt,
Northernlights Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Du vet hvis det er et hull i midten på hånddtaket,så kan du stikke inn en tynn metalldings, så åpnes døra på sånne. Jeg MÅ låse døra, men minsten er ofte alene med meg,så da tar jeg han heller med meg på do. Vet jo aldri hva disse små kan finne på. =) Jeg foretrekker en sånn krok litt høyt oppe, så slipper småfolk å låse seg inne. Husker eldstemann låste seg inn på do da han var 3-4 år, og han fikk sånn panikk at han klarte å slå av lyset på det knøttlille doet,og da fikk han enda mere panikk...stakkars,det er jeg sikker på at han husker enda, nesten 20 år senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå