Gå til innhold

Angående tungpusthet i svangerskapet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen. Håper alt står bra til med dere:0)

Det jeg lurte på er om man kan bli mer tungpustet når man er gravid.

Jeg har i en siste tide i perioder vært ganske tung i pusten som er ganske ubehagelig.

Jeg bruker astmaspray men det blir ikke bedre.

Nå lurer jeg på om jeg bør gå til lege med dette men vil bare høre fra dere om dere vet om det kan være i forbindelse med svangerskapet.

Jeg har ellers hatt mye problemer med mye slim som ikke løsner seg...det sitter ikke i halsen men mellom nese og svelg. Håper dere forstår hva jeg mener.....

Vet dere om jeg kan være mer utsatt for slikt når jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt at man kan få problemer med slimhinnene ved graviditeten. mange ender opp med å bli ekstremt nasal, og "tett".. jeg vet desverre ikke hva man kan gjøre for å bli kvitt dette..

Skrevet

Jeg har astma og problemer med slim sånn som du forklarer, og det har blitt verre under svangerskapet. En bitteliten bakke og jeg hiver etter pusten, og er helt pottetett i svelget om morningen. :P

Skrevet

Dette høres helt normalt ut ja. Men uansett hvor normalt det er så er

det ubehagelig!

Hvis det blir ekstremt så bør du kanskje snakke med legen din.

Skrevet

jeg er likedan , er i uke 12+3 nå, og hiver også etter pusten i de stakkars trappene hjem.. er pottetett i nesa og slimete i halsen ...

Skrevet

Jeg har vært tett i nesa siden uke 5 (er i uke 27 nå). Har vært generell tungpustet under hele svangerskapet, og siden magen min er høyt oppe, presser vesla på lungene. Det resulterer i at jeg ikke klarer å fylle lungene med så mye luft som jeg ønsker. Det blir ganske slitsomt i lengden, men jeg regner med å være fit for fight igjen etter fødselen;)

Skrevet

Jeg er også mer tungpusten/kortpustet og noe tett i perioder, har ikke astma fra før altså, men merker at slimhinnene er litt mer "hovne"

Skrevet

Jeg har også vært tett siden tidlig i svangerskapet. (Er nå 21+0). Har også fått høre at jeg snorker som en gubbe.. Ikke akkurat sjarmerende, men det er visst ikke mye å gjøre med....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...