mammatiltulla Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Slutta på minipillen for en del måneder siden fordi jeg sleit sånn med kviser og fett hår, og trodde det hadde noe med pillen å gjøre. Har hatt ubeskyttet sex endel ganger den siste tiden. Deler av tiden natteammet jeg, og deler ikke. Nå har jeg gått i ett år og èn måned uten å få mensen tilbake. Er det mindre fare for å bli gravid, når man ikke har fått tilbake mensen? Husker jeg ble veldig fort gravid, egentlig før vi begynte å prøve:) Tok en test forrige lørdag, og den var negativ. Men tok jeg den for tidlig, mon tro? Hvor lang tid tar det før testen evt. slår ut positivt? Ble litt redd jeg nå, for jeg er IKKE forbedret på å bli gravid igjen:/
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Ja, det å ikke ha fått mensen tilbake gjør at sjansen er mindre for at du kan bli gravid nå. Ja, det å amme minsker sjansene for graviditet. Ja, du kan fint være gravid. Det tar vanligvis minst en uke, oftest to, før graviditetstester slår ut etter befruktning. Om du ikke vil bli gravid bør du la være å ha ubeskyttet sex.
sauefot Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Dersom du ikke er forberedt på å bli gravid, anbefaler jeg deg å ikke ha ubeskyttet sex. =) Sjangsene for å bli gravid er der, uansett.
Mille** Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Egget kommer før mensen vet du, har hørt om flere som har blitt gravide på første egget som dumpet ned etter fødselen. Ta en test om ett par uker du, er du gravid så vil den vel slå ut. Og til slutt et lite tips, hvis du ikke ønsker å bli gravid så ikke ha ubeskyttet sex! ;o)
mammatiltulla Skrevet 4. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2007 Hehe, jeg har selvfølgelig ikke ubeskyttet sex lengre. Dvs. ingen sex lengre, fordi jeg ikke vil begynne på pillene igjen før jeg er 110% sikker på at jeg ikke er gravid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå