Gå til innhold

Mindra mat på dagen og mer på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet et par innlegg om dette dene uka.

'Gutten min på snart 6 mnd spiser mindre på dagen for tida , men vil ha oftere på natta........... Han har også begynt å våkne 3 timer etter at han har sovnet og må ha litt mat før han sover videre............ Ikveld sovnet han f.eks kl 19 og da våknet han nå kl 22.......... Han sovner alltid med en gang etter mat så det er jo ikke noen krise , men det er utvikling i litt feil retning syns jeg................

Han får grøt 2 ganger om dagen. Så ammer jeg han og han får også flaske med mme på kvelden. I kveld spiste han grøt og drakk 200ml mme........ Men det er nesten umulig å amme han på dagen for han vil bare opp å kikke på ting eller lige på magen å sprelle.........

HS sa at dette var supertypisk for hans alder, men hva skal vi gjøre med det?? Skal jeg gi han mat når han våkner på kvelden eller skal jeg la han gråte mens jeg trøster og gir smokk til han sovner.......... Skal jeg gi han enda et fast måltid på dagen??

What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det her kunne nesten jeg ha skrevet. Her er det også sånn, lillegutt er lite interessert i puppen om dagen, det blir nesten en kamp for å få han til å spise. De siste dagene har jeg begynt å gi han mme noen ganger, hvis jeg vet at han må være sulten, men ikke tar puppen. Han får både grøt og middag i løpet av dagen.

Jeg må innrømme at jeg er fryktelig sliten av å amme, derfor syns jeg egentlig det er greit at han får litt flaske i stedet. Håper jo at jeg kan fortsette å amme han LITT hver dag da, en god stund til, sånn at han får i seg de verdifulle antistoffene. Men altså, jeg har vel ikke akkurat noen gode tips til deg, siden jeg velger den "enkleste" løsningen og gir flaske mme når han ikke vil ha pupp.

Du ble vel ikke noe klokere...? :)

Skrevet

Han vil egentlig ikke ha flaske heller på dagen hehe... Han har ikke tid til det tydeligvis...

Men han ammes og drikker flaske på kvelden. Så ammer jeg han 2 ganger til på natta...

Så står han opp ved 8 tida..... så ammer jeg han kanskje 2 ganger i 2 min før kl 19 på kvelden............

Skrevet

Isabelle er straks 6 mnd, og her har det vært på samme måten. Spiste mindre på dagen og våknet oftere på natten for å spise. Hun får middagsglass midt på dagen og grøt på kvelden. Ellers får hun bare mme. De to siste nettene har jeg gitt henne vann når hun har våknet etter leggetid - litt urolig første natten, men natt til i dag gikk det supert :-) Hun spiser bedre på dagen og i dag tidlig var hun mere uthvilt da hun våknet :-) Jeg kutter ut natt-maten fordi hun får mme, men vet ikke hvordan det er når man ammer - hvor lenge det er anbefalt å holde på med nattamming.

Skrevet

De 2 siste nettene har han egentlig sovet godt. Men han våknet 22.30 natt til igår og 22 natt til idag. Da krever han mat.

Igår drakk han 200 ml pumpa mm når han la seg kl 7 og så fikk han 150ml pumpa mm kl 22! det blir jo 350 ml på ganske kort tid. Da sov han uten et knyst frem til kl 03.00..... Fikk litt pupp og sover fortsatt........Hadde han bare våknet kl 3 hadde det jo vært supert : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...