Frk.Forvirret Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Jeg har høgskoleutdanning innenfor et helt annet felt, men lurer noen ganger på å prøve å finne noe annet å gjøre. Hvor lang tid tar slike typer utdanning, hvordan er lønna og er det vanskelig å få jobb? Og hvordan er arbeidstidene og arbeidsoppgavene?
Gjest Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Høyskoleutdannet, men tok helsesekretær på voksenopplæringen i 2005- 2006. Ville gjøre noe annet... Fikk meg en realkompetanse vurdering og slapp unna med siste året- 3. klasse på helsesekretærlinja. Veldig lett å få jobb her jeg bor- det blir kun ansatt helsesekretærer med autorisasjon og det får du ved å ta det på videregående. Søker du på private skoler, kan du slite med å få utdanningen autorisert pga strenge regler. Man må gå opp til privatist eksamen, mener jeg å huske. Lønn- full stilling. Usikker, men det er ikke godt betalt i forhold til det du er vant til. 230- 250 000??? Arbeidstider. som regel 8-16, men varierer. Sykehus har som regel turnus på skrivestue hver 6 eller 8 helg.
2barns mor Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Jeg er legesekretær, slapp unna med 2 år pga. at jeg har handel- og kontor fra før, samt at jeg hadde mye praktisk erfaring. Slapp dermed grunnkurset, men tok VK1 og VK2 på videregående. Var faktisk siste året det het legesekretær det året jeg sluttet. Nå heter det helsesekretær. Jeg arbeider på legekontor, et privat. Min arbeidstid er fra 8-1530. 5 ukers ferie, fri alle helger, rød-dager, begrenset arbeidstid i mellomjula osv. Når det gjelder lønn, så varierer det vel utrolig har jeg skjønt. Men en 100% stilling hos oss har 270000.- i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå